bazarnews

کد خبر: ۲۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
ادهمی با اشاره به اینکه اگر هدایت سرمایه ها به بخش تولید و بازار سرمایه سهم تولید ناخالص ملی را افزایش می دهد،گفت: بدون نظارت مستمر چندان به اجرای صحیح بخشنامه بانک مرکزی نمی توان امیدوار بود.

بازار نیوز - هوشنگ ادهمی پیرامون روند کاهش نرخ سود بانکی و اثر گذاری آن بر بازار سرمایه گفت: این کاهش نرخ سود در گذشته نیز از سوی دولت اعمال اما به دلیل  نبود کنترل درست  بعد از مدتی این کاهش  نرخ سود بانکی به روال قبل و حتی به عدد بالای 20درصد نیز رسید.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اقدام و تصمیم  مناسب متولیان برای کاهش این نرخ سود تصریح کرد: نظارت مستمر بانک مرکزی می تواند روند تثبیت کاهش این نرخ را به دنبال داشته باشد؛  البته از زمان ابلاغ کاهش این نرخ برخی بانک ها طی تماس  با مشتریان خود  قرارداد را با همان نرخ قبلی تا یک سال دیگر تمدید کرده اند  که این امر خود یک دوگانگی ایجاد می کند .

ادهمی با اشاره به اینکه  اگر سرمایه ها از بانک  هدایت و به بخش تولید  و بازار سرمایه ورود پیدا کند سهم تولید ناخالص ملی نیز افزایش خواهد یافت، اظهارداشت:  متولیان  باید  همزمان با کاهش نرخ بهره سرمایه گذاری را به بخش تولید و بازار سرمایه هدایت کنند تا وضعیت  این بازار نیز در مسیر رونق و توسعه و اشتغالزایی  بیفتد.

اقتصاد انلاین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: