bazarnews

کد خبر: ۲۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
«دره‌‌ی ماه» یکی از پربازدیدترین مکان‌های سن پدرو د آتاکاما در شیلی است که به‌خاطر دون‌های بسیار بزرگ، دره‌ها و تپه‌های از جنس نمک، سنگ و یا ماسه‌اش شناخته می‌شود.
بازار نیوز -  این ناهمواری‌ها و اشکال باعث شده‌اند که این دره ظاهری شبیه به سطح ماه داشته باشد و همین امر نیز دلیل نام‌گذاری آن است.
 
یکی دیگر از جاذبه‌هایی که این دره را معروف کرده است، ارائه نمایی منحصربه‌فرد و عالی از ماه است. دره‌ی ماه بخشی از سلسله‌ کوه‌های نمکی و متعلق به منطقه‌ی حفاظت‌ شده‌ای ملی در شیلی است. این دره تورفتگی‌ای با قطر ۵۰۰ متر در زمینی نمکی است که منجر به شکل‌گیری اشکال زمین شناختی عجیبی شده است. این اشکال حاصل فرسایش‌هایی هستند که بر اثر تغییرات دمایی در  پوسته‌ی زمین ایجاد شده‌اند. باد و تغییرات شدید دما در طول روز و شب، ظاهری منحصر به فرد به این منطقه داده‌اند. همچنین، به‌خاطر کمبود رطوبت هوا، حیات در این منطقه وجود ندارد و آن را تبدیل به یکی از غیرقابل سکونت‌ترین نقاط روی زمین کرده است.

خشن ترین نقاط کره زمین+عکس 

اگر قصد بازدید از این دره را دارید، حتماً در نظر داشته باشید که در طول بازدید باید از مکان‌های واقعاً‌ تنگ عبور کنید. پس هنگان بستن کوله پشتی خود و یا حمل آن مراقب باشید که کوله پشتی شما خیلی حجیم نشود یا اینکه اصلاً‌ با خود کوله پشتی نبرید! هرچه بیشتر وارد این تنگه می‌شوید، مسیر شما تنگ‌تر می‌شود تا جایی که در بعضی از نقاط شاید حتی مجبور باشید روی زمین به‌صورت سینه‌خیز مسیر را طی کنید. بنابراین، اگر دچار بیماری ترس از محیط‌های تنگ و محصور هستید، بازدید از دره‌ی ماه شاید چندان برای شما مناسب نباشد.

دره‌ی مرگ در نزدیکی دره‌ی ماه قرار داد. دلیل نام‌گذاری این دره به‌این خاطر است که اکثر افرادی که سعی کردند تا آن را طی کنند موفق نشدند و مردند. استخوان‌های باقی مانده در مسیر (چه برای انسان و چه حیوان) گواهی بر علت این نام‌گذاری هستند و برخی از افراد این دره را غیرقابل سکونت‌ترین نقطه روی کره‌ی زمین می‌دانند. همانند دره‌ی ماه، دره‌ی مرگ نیز به‌خاطر شکل‌های سنگی و دون‌های ماسه‌ای خود شناخته می‌شود.
 
خشن ترین نقاط کره زمین+عکس
 
اگر قصد بازدید از این دو دره را دارید، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

    با خود آب، عینک آفتابی و ژاکت گرم ببرید. چراکه اختلاف دمای شب و روز شما را غافلگیر خواهد کرد.
    از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر کلاه آفتابی دارید، از آن‌ها هم استفاده کنید.
    برخی از مکان‌هایی که بازدید می‌کنید ارتفاعی تا حدود ۳۵۰۰ متر از سطح دریا دارند. بنابراین به مقدار کافی آب بخورید و از انجام حرکات سریع و ناگهانی بپرهیزید تا بدن شما به محیط عادت کند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: