bazarnews

کد خبر: ۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
گاهی در طبیعت چشم اندازهایی را می بینیم که فقط تغییر کمی در نور، ظاهر آن ها را از این رو به آن رو می کند.
بازار نیوزز-  آسمانی که در روز همه آن را آبی می بینیم در هنگام غروب با تاریک شدن نسبی هوا ناگهان قرمز می شود و شن و ماسه هایی که تا همین چند لحظه قبل رنگ نارنجی شان چشم ها را می گرفت ناگهان بنفش می شوند. یکی از این چشم  اندازها، بیابان های مراکش است، در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

گردشگاه های اطراف شهر مراکش
مراکش را همه به شهرهای پرهیاهو، بازارها، ادویه ها و دباغ خانه هایش می شناسیم اما شاید ندانیم اینجا بیابان های دارد که هر روز در دل آن معجزه ای از رنگ ها اتفاق می افتد، معجزه ای که فقط خورشید با تغییر نور و زاویه آن را می سازد. عکس هایی که در این پست می بینید را یک عکاس میلانی به اسم «لوکا تومبولونی» گرفته است تا با تماشای آن ها به توانایی خارق العاده ی خورشید در تبدیل کردن کسل کننده ترین مناظر به چشم اندازهای شیرین و دوست داشتنی پی ببرید.

این بیابان رنگ عوض میکند!+عکس

رنگ جالب بیابان مراکش
در تابستان ۲۰۱۵  زیبایی بیابان های مراکش این عکاس را به دنبال منظره ای برای عکاسی به دو روستای «مرزوگا» و «اوزینای» مراکش می کشاند و قسمتی از بیابان برای عکاسی انتخاب می شود. عکاس که معجره ی تغییر نور اینجا را می داند دوربین را آماده می کند و هر ۴ ساعت یکبار عکس هایی را می گیرد که در هر کدام بیابان به یک رنگی ست! ۴ ساعت زمان لازم است تا زاویه و نور خورشید تغییر و بیابان جدیدی را رنگ آمیزی کند.

این بیابان رنگ عوض میکند!+عکس

بیابان نارنجی مراکش
بودن در میان شن زارهای بیابان های مراکش انگار انسان را به زمان و مکان دیگری می برد. این عکاس ۴ ساعت را بر روی تپه های شنی می گذراند تا مقدار نور تغییر کند. پای صحبت های عکاس که بنشینید می گوید این ساعت ها به سرعت برق و باد بر روی تپه های شنی می گذشت و او در این مدت غرق سکوت و زیبایی شنزارهای اطراف بود البته گاهی هم لنز دوربینش را عوض می کرد و گاهی هم چیزی می خورد.

این بیابان رنگ عوض میکند!+عکس

تغییر رنگ جالب بیابان های مراکش
در نقطه ای معین وقت عکس انداختن بود تغییر کوچکی در نور و زاویه خورشید ناخداگاه عکاس را به عکس گرفتن و ثبت رنگ های متفاوت این بیابان وادار می کرد. بیابانی پوشیده از شن های بنفش، نارنجی، سفید و … این رنگ ها در طول روز در گذر ساعت ها چنان عوض می شوند که باور نمی کنید که این همه بیابان چند لحظه ی قبل باشد. با تاریکی هوا همه چیز تمام شد وقت این است که کوله بارمان را جمع و چراغ قوه را روشن کنیم و به کمک جی پی اس به سمت ماشین برویم. مطمئنا با دیدن اینکه اینجا در شب چقدر نسبت به روز تغییر کرده هم متعجب می شوید.

این بیابان رنگ عوض میکند!+عکس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: