bazarnews

کد خبر: ۲۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
یکی از کشورهای پر طرفدار برای گردشگران به خصوص ایرانیان، کشور تایلند می باشد.
بازار نیوز - در گذشته، تایلند با نام سیام معروف بوده است. این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و زبان مردم آن، زبان تایلندی است. مردم این کشور، اکثرا بودایی هستند. در این مطلب، شما را با  دانستنی های تایلند یا به عبارتی جذاب ترین حقایق تایلند، آشنا می کنیم.

تایلند در زبان این کشور، به معنی سرزمین آزادی، است. این کشور هیچ وقت تحت استعمار کشورهای اروپایی قرار نگرفته است. تایلند تنها کشور در جنوب شرقی آسیاست که تحت استعمار نبوده است.

یکی از دانستنی های تایلند این است که در این کشور، فیلم هالیوودی و اجرای خیابانی تئاتر پادشاه و من ممنوع می باشد. حکومت این کشور معتقد است که این فیلم توهین به پادشاه است. پادشاه سیامی، فردی باهوش بوده و پدرش از دانشمندان تایلند بوده است. او اولین پادشاه در آسیاست که به طور کامل انگلیسی صحبت می کند، اما در این فیلم او را فردی بی فرهنگ معرفی می کنند.

 در بانکوک، Khao San Road، منطقه ای بسیار شلوغ و سرزنده می باشد.

طولانی ترین دوره سلطنت در تایلند و جهان، مربوط به بومیبول آدولیاده، شاه رامای نهم، در سال 1946 می باشد. این فرد در سال 1927 در آمریکا به دنیا آمد. او در رشته مهندسی، در دانشگاه سوئیس، مدرک دانشگاهی خود را گرفت. برای باروری ابرها طرحی داد. او همچنین سرود ملی تایلند را ساخت.

از دیگر حقایق تایلند این است که در گزارشی از مجله Travel and Leisure در سال 2008، بانکوک بهترین شهر جهان معرفی شده است.

این کشور سالانه پذیرای گردشگران و مهاجران بسیاری می باشد. حدود 6 میلیون گردشگر در سال وارد این کشور می شوند.

ونیز شرق، نامی است که بانکوک، پایتخت این کشور به آن مشهور است و دلیل آن کانال های آبی زیادی است که دارد.

بلندترین برج مراقبت در جهان به ارتفاع 132 متر، مربوط به فرودگاه بین المللی Don Mueang تایلند می باشد.

بزرگ ترین بازیکن گلف در جهان، تایگر وودز، پدر آمریکایی و مادر تایلندی دارد.

یکی از عجیب ترین حقایق تایلند این است: زمانی که شخصی از اعضای خانواده سلطنتی به جایی از شهر می رود، ترن هوایی توقف می کند. این توقف به صورتی است که پایین آن مشخص باشد. دلیل این کار این است که هرگز نباید کسی در جایگاه مرتفع تری از اعضای خانواده سلطنتی قرار بگیرد.

بزرگ ترین ها در تایلند بسیار هستند، مانند بزرگ ترین تندیس طلای بودا، بزرگ ترین رستوران دنیا، بزرگ ترین مزرعه تمساح در جهان، طولانی ترین پل تک دهانه معلق و بلندترین هتل در جهان.

از جمله دانستنی های تایلند این است که با توجه به آیین بودایی، در گذشته مردان تایلندی قبل از 20 سالگی خود تارک دنیا و راهب بودایی می شدند. امروزه تعداد کمی از مردان این کار را می کنند.

Craseonycteris thonglongyai کوچک ترین پستاندار جهان است که در این کشور پیدا می شود.

یکی از رکوردها در روند درمان، در تایلند اتفاق افتاده است. در سال 1990، برای درمان پای یک فیل 38 ساله، 30 دامپزشک برای درمان آن حاضر بودند.

بیشترین تعداد چتربازاران در یک سقوط آزاد نیز متعلق به کشور تایلند است. این رکورد مربوط به 282 چتر باز در راتچاتانی، در سال 1999 می باشد که به مدت 7.11 ثانیه، حلقه خود را نگه داشتند.

کیکی به وزن 2300 کیلوگرم در 25 دسامبر سال 1997، به عنوان بزرگ ترین کیک کریسمس جهان در بانکوک پخته شد. این کیک به 19121 تکه تقسیم شد.

گران قیمت ترین جشن عروسی برای حیوانات خانگی در این کشور بوده است. 16241 دلار هزینه جشن عروسی دو گربه نایاب به نام های فت و پلوی، در سال 1966 بوده است.

راه باریکی به طول 1584، طولانی ترین راه باریک و گربه روی جهان می باشد. این راه در 9 آوریل 2010، ثبت جهانی شد.

یکی دیگر از رکورد های این کشور این است که پرموترین کودک جهان در این کشور است.

بلندترین مو در این کشور متعلق به مردی جادوگر در این کشور می باشد.

شهر بانکوک، نام کامل تری دارد که بسیار طولانی می باشد. نام کامل آن «Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit» می باشد که به معنای "شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه، شهر باشکوه نه جواهر، مسند پادشاه، شهر کاخ های سلطنتی، شهر خدایان مجسم، ساخته شده توسط «Visvakarman» به دستورایندرا" است.

تایلند از نظر گونه های جانوری بسیار غنی می باشد و یک دهم گونه های جانوری دنیا در آن زندگی می کنند. تایلند در صادرات گل ارکیده رتبه اول جهان را دارد. 1500 گونه از ارکیده وحشی در جنگل های این کشور رشد می کنند.

از جمله دانستنی های تایلند این موضوع است که حیوان بومی این کشور، گربه سیامی می باشد. این گربه به زبان تایلندی wichen-maat به معنای الماس ماه می باشد. در گذشته این حیوان 23 گونه داشته است، اما در حال حاضر 6 گونه از آن باقی مانده است. به عروس و داماد های تایلندی، یک جفت گربه سیامی از گونه سی سوات، بخاطر خوش یمنی آنها می دهند.

مار کبری در این کشور زندگی می کند. این مار سمی ترین مار است و طول آن بیش از 5.5 متر می باشد. نیش این مار حتی می تواند یک فیل را هم از بین ببرد.

ماهی های گوبی، موجودات عجیبی هستند که می توانند هم در زمین زندگی کنند و هم از درخت بالا روند. این ماهی ها از جلبک تغذیه می کنند و بیشتر بیرون از آب زندگی می کنند. آنها به وسیله پوست و آستر مغزی دهانشان، اکسیژن را جذب می کنند و برای راه رفتن از باله های خود استفاده می کنند.

از عجیب ترین حقایق تایلند می توان به این مورد اشاره کرد: لانه پرنده ای به نام Swiftlet پر طرفدارترین و گران قیمت ترین ماده غذایی در این کشور است. 450 گرم آن، 900 دلار قیمت دارد. این لانه توسط بزاق پرنده نر این گونه ساخته می شود. این لانه ها را در غارهای تایلند جمع می کنند.

در زبان تایلند، حروف الفبا دارای 44 حرف بی صدا و 32 حرف صدادار می باشد.

در مرز شرقی این کشور، رودی به نام مکونگ جاری است که در آن 1300 گونه ماهی وجود دارد. در این رودخانه برخی از بزرگ ترین ماهی های آب شیرین جهان مانند گربه ماهی عظیم الجثه، با طول 3 متر و وزن 299 کیلوگرم، وجود دارند.

به عنوان آخرین نکته از حقایق تایلند باید گفت که این کشور دارای فیل های وحشی بسیاری بوده است، به این گونه که 100 سال پیش، 100 هزار فیل وجود داشته که در بین آن ها 20 هزار تا وحشی بودند. امروزه، 5 هزار فیل وجود دارد که کمتر از نیمی از آنها، وحشی هستند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: