bazarnews

کد خبر: ۲۸۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
به گفته فرماندار بانه فرستاده ویژه ای برای بررسی ماجرای مرگ کولبران در مرزها به دلیل تیراندازی به این مناطق سفر کرده است.
بازار نیوز - فرماندار بانه (کردستان) درباره گروه‌های بازرسی اعزام‌شده به منطقه درپی مرگ دو کولبر به دلیل تیراندازی نیروهای مرزبانی به «شرق» گفت: «نمایندگانی نیز از تهران برای بازرسی آمدند، از جمله از سازمان بازرسی کشور، بازرس نیروی انتظامی و بازرس ویژه وزیر کشور. همچنین نماینده‌ای از دفتر مقام معظم رهبری برای پیگیری امور آمدند که اینها هم با خانواده کولبران کشته‌شده جلسه داشتند و هم با من و فرماندار بانه».

به گفته او «مأموریت گروه بازرسان اعزام‌شده به بانه حقیقت‌یابی موضوع تیراندازی به دو کولبر بانه‌ای و تهیه گزارشی حقیقت‌یاب است که در واقع چه پیش آمده و دلایل و عوامل چه بوده است من هم از آنها خواستم تا پیش از دیدار با هنگ مرزی به دیدار خانواده کولبران فوت‌شده بروند با دو فردی که همراه آنها بوده‌اند، گفت‌وگو کنند چراکه نمی‌خواستم در روایت تحت تأثیر باشند و بنایم این بود که واقعیت را از زبان خانواده و دو همراه کولبران بشنوند. جلسه جداگانه را هم با روحانیون شهر بانه برگزار کردند».

بیگلری فرماندار بانه همچنین در گفت‌وگو با «شرق» تأکید کرده «پنج نفر در جریان این حادثه از سوی نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شده‌اند. در جلسه‌های یادشده تأکید شد دادسرای نظامی پیگیر کار آنها از طریق بررسی و شناسایی اسلحه شده تا مشخص شود این اقدامات را کدام فرد نظامی در هنگ مرزی بانه انجام داده است».

کولبران کشته‌شده دهیاران تهیدست باربر بودند
به گفته نماینده بانه «سپاه، نیروی انتظامی، فرمانداری و استانداری با یاری معتمدان و روحانیون برای پایان‌دادن به تجمعات و بازکردن مغازه‌های بانه کمک بسیار کردند، با‌این‌حال همچنان بررسی‌ها تا احقاق حقوق دو کولبر دهیار ادامه خواهد داشت». بیگلری در توضیح وضعیت کولبران کشته‌شده، چنین توضیح داده «این دو کولبر دهیاران نیازمندی بودند که با استفاده از کارت ملی و کارت کولبری سایر کولبران، کولبری می‌کردند، بنابراین این دو نفر فقط‌ کار باربری کولبران را انجام داده‌اند، ضمن اینکه در زمره خانواده‌های فقیر و تهیدست بودند».

 او همچنین به خانه ملت گفته «فرمانداران و هنگ مرزی نیز باید درباره این حادثه توضیح دهند، متأسفانه سخنان خانواده کولبران با هنگ مرزی متفاوت است. از سوی دیگر اگر طرح مصوب ساماندهی کولبران اجرائی شود، سبب رفع بسیاری از مشکلات کولبران خواهد شد، زیرا در این صورت وضعیت آنها ساماندهی می‌شود. 

با‌این‌حال از مردم منطقه تقاضا می‌شود به رعایت مباحث قانونی و حریم مرزی بسیار توجه کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
JimmiNil
|
Russian Federation
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
thUkkT http://www.LnAJ7K8QSpfMO2wQ8gO.com
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: