bazarnews

کد خبر: ۲۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
اختصاصی/ در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز:
خبرنگار بازار نیوز در پی طرح برخی مسائل در خصوص حسین هدایتی در رسانه ها پای درد دل او نشست.
به گزارش بازارنیوز؛ چند وقتیست که نام حسین هدایتی را به عنوان فعال ورزشی و اقتصادی می شناسیم. کسی که در فضای مجازی طرفداران بسیاری دارد. سابقه ۳۸ ساله او در اقتصاد و بخش خصوصی و همچنین کارآفرینی و فعالیت های فرهنگی و ورزشی و غیر اقتصادی او در سال های گذشته مورد توجه رسانه ها بوده است. با این وجود برخی رسانه ها چشم روی اقدامات وی بسته اند و صرفا به حواشی فوتبالی، آنهم برای  جذب چند مخاطب می پردازند. حواشی گذشته خبرنگار بازارنیوز را بر آن داشت تا در محفلی دوستانه پای درد و دل وی بنشیند.

هدایتی: رسانه باید چشم و گوش یک جامعه باشد؛ چراغ باشد در گردنه های تاریک و دستگیر افکار عمومی در بزنگاه ها. هر میزان یک رسانه مخاطب بیشتری داشته باشد این رسالت بر گرده آن سنگین تر خواهد بود و اگر ملی باشد که مسئولیتش سنگین تر از هر رسانه دیگری است.

برخی رسانه ها قدر این جایگاه را می دانند و شاخصشان حقیقت است و محصولشان روشنگری. در برابر برخی نیز فراموش می کنند چرا هستند و رسالتشان چیست؟! از مخاطبانشان غافل می شوند و درگیر مسائلی می شوند که به ناکجا می رود.

متاسفانه این هفته برنامه پرسابقه ورزشی از رسانه ملی پخش شد که در آن به مسائل فوتبال کشور پرداخته می شود. مجری برنامه در جایی به رانت و تاثیرات آن بر مدیریت ورزشی پرداخت که بسیار لازم است. اما در یافتن مصداق، مواردی را عنوان کرد که عجیب و نادرست بود و نسبت های ناروایی را از رسانه ملی طرح کرد.

در این برنامه نام حسین هدایتی در کنار  واژه هایی چون؛ رانت و بدهکار و شکست خورده در مدیریت ورزش آمد که باعث تعجب است. این موارد از اطلاعات غیر دقیق و بی توجهی ریشه می گیرد. حداقل انتظار این بود که اگر مجری برنامه اطلاعات دقیقی ندارد می توانست از اشخاص مزبور پرس و جو کند و فرصتی قرار دهد تا به شبهات وارد شده پاسخ گفته شود و اینگونه با آبرو و سابقه افراد بازی نشود. 

با توجه به فراهم نیامدن فرصت برای توضیح و پاسخ به سوالات و قضاوت های ناقص و یک سویه این برنامه لازم می دانم مواردی را خدمت مردم فهیم، کارشناسان صدیق و هواداران عزیز ورزش ارائه کنم:

بنده از سال 90 هیچ گونه حضوری در عرصه مدیریت ورزشی نداشته ام و مشخص نیست این اظهارات بر چه اساسی و دلیلی در این برنامه صدا و سیما مطرح شده است.

از آن تاریخ تا کنون تنها هدف ما توسعه ورزش و نشاط و رضایت هواداران تیم های ورزشی محبوب بوده است و در همین راستا در مقاطع مختلف به بهانه های مختلف به ورزش کشور بدون چشم داشتی خدمت کردیم که اکثر آنها هیچگاه رسانه ای نشد. ما انتظار قدردانی نداشتیم اما این مواضع ناروا را نیز انتظار نداشتیم.

فعالیت من در سال های گذشته در قالب کمک مردمی به تیم های باشگاهی از جمله تیم محبوب پرسپولیس و تیم ملی بود. پشتیبانی و حمایت مالی از پرسپولیس، حمایت و تامین پاداش و پیراهن تیم ملی فوتبال و 14 فدراسیون دیگر، حمایت از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس، خرید بلیت های ورزشگاه ها در بازی ها ملی و ده ها اقدام دیگر همگی برای خدمت به جوانان و رواج نشاط ورزشی این مملکت بود. حتی یک وام یا یک تقدیرنامه ساده به من و خانواده ام داده نشد که اگر میدادند در بوق و کرنا میکردند!!

در شرایطی که هواداران ورزش و مردم این خدمات را می بینند و در شرایط و موقعیت های گوناگون محبتشان را نشان می دهند، چطور مجری ورزشی این تهمت ها را مطرح می کند؟ آیا مزد 12 سال خدمت به ورزش کشور باید این گونه باشد؟ آیا من و یا خانواده ام پست و منفعتی در پرسپولیس یا دیگر تیم ها داریم که این اظهارات ناروا و نادرست در رسانه ملی گفته می شود؟ آیا رسانه ملی جایی برای شبهه افکنی است یا روشنگری!؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: