bazarnews

کد خبر: ۲۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال معلمان حق التدریس واجد شرایط که مشمول قانون 'تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق ‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی' مجلس شورای اسلامی هستند، جذب این وزارتخانه می شوند.
بازار نیوز - علی اللهیار ترکمن روز شنبه در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس خراسان رضوی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختیارات مربوط به اعلام تعداد افراد حق التدریس برای جذب در وزارتخانه به ادارات کل آموزش و پرورش استانها واگذار شده است.
 
وی در باره مطالبات فرهنگیان نیز گفت: مطالبات این قشر تحت مدیریت است و فرهنگیان تا 2 هفته دیگر خبرهای خوبی از وزارت آموزش و پرورش دریافت می کنند.
 
وی بیان کرد: اقداماتی که اخیرا برای وصول مطالبات فرهنگیان انجام شده، ارتباط نزدیک با میزان نقدینگی خزانه دارد و باید بررسی کرد تا چه میزان می توان برای وصول مطالبات از خزانه برداشت نمود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: عمده ترین مطالبات باقی مانده از فرهنگیان مربوط به حق التدریس شاغلین سال 95 ، حق الزحمه بخش امتحانات فرهنگیان و هزینه های جاری امسال است.
 
اللهیار ترکمن در باره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: آمارهای مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت مشخص و شفاف است.
 
وی افزود: وظیفه تحقیق و تفحص در باره صندوق ذخیره فرهنگیان برعهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده و نتایج این بررسی از سوی نمایندگان مجلس اعلام می شود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش در باره بازماندگان از تحصیل امسال نیز گفت: هنوز آمار مشخصی در این زمینه در دسترس نیست و ادارات کل آموزش و پرورش در استانها با همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا، استانداری ها و فرمانداری ها در حال شناسایی بازماندگان از تحصیل هستند تا در اسرع وقت در مدارس ثبت نام کنند.
 
وی افزود: تا 2 هفته دیگر تعداد بازماندگان از تحصیل که زیر پوشش آموزش و پرورش قرار نگرفته اند در سراسر کشور مشخص می شود.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 12 میلیون و 960 هزار دانش آموز تاکنون در مدارس کشور ثبت نام کرده و 980 هزار فرهنگی مشغول کار شدند.
 
ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: