bazarnews

کد خبر: ۲۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
رییس اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از افزایش 10 درصدی نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد.
بازار نیوز - نورعلی عباسپور  در خصوص نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: نرخ سرویس مدارس متمرکز نیست و در استان های مختلف متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نرخ سرویس مدارس در هر شهرستانی بر مبنای مبلغ پیشنهادی و شاخص محاسبه می شود، ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت سرویس مدارس، کارگروه ماده 18 در نظر گرفته شده که نهادهای مربوطه شامل وزارتخانه های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و وزارت کشور در این امر دخیل هستند. در این صورت پیشنهاد نرخ مصوب سرویس مدارس به شورای شهر ارائه می شود و توسط شورا این نرخ مصوب خواهد شد.

رییس انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس در تهران امسال 10 درصد افزایش دارد، گفت: نرخ پیشنهادی سرویس مدارس متمرکز نبوده و به صورت تفویض اختیار است که به مناطق اعلام و ابلاغ می شود.

عباسپور اضافه کرد: مبلغ دریافتی از اولیا برای سرویس مدارس بر اساس مسافت و نوع خودرو مشخص شده و پیشنهاد نرخ سرویس ها به شورای شهر ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه تایید شرکت های حمل و نقل مسافر به عهده شهرداری ها است، افزود: شهرداری ها موظفند شرکت های داوطلب را در صورت دارا بودن شرایط برای سرویس مدارس انتخاب کنند.

رییس انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در مناطق شهری، یک میلیون و 388 هزار نفر و در مناطق روستایی 303 هزار نفر از این امکانات استفاده می کنند.

عباسپور از خانواده ها خواست برای قرارداد سرویس ایاب و ذهاب فرزندان دانش آموز خود با شرکت های غیرمجاز وارد تعامل نشوند و افزود: حتی در مناطقی که شرکتی برای حمل و نقل وجود ندارد شهرداری باید افرادی را به مدارس معرفی کند و اگر مدیران مدارس نیز این مورد را رعایت نکنند با متخلفان برخورد می شود.
 
پانا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: