bazarnews

کد خبر: ۲۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
نظرسنجی کیتکو نیوز نشان داد
تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که قیمت طلا بار دیگر طی روزهای آینده درخشش خود را بازخواهد یافت.
بازار نیوز-

تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران در نظرسنجی جدید پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که افت قیمت این فلز زرد طی روزهای گذشته مساله ای طبیعی بوده و این کاهش قیمت در واکنش به افزایش چشمگیر قیمت در روزهای نخست سپتامبر بوده است و به نوعی قیمت طلا تاحدی اصلاح شده است.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، تنش در شبه جزیره کره می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

قیمت جهانی طلا پس از برگزاری نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش روبرو شده و برای نخستین بار از ماه اوت به کمتر از 1300 دلار در هر اونس رسیده است.

در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، 16 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 8 نفر معادل 50 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، 5 نفر معادل 31 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر معادل 19 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم 525 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 237 نفر معادل 45 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در ر وزهای آینده افزایش خواهد یافت، 206 نفر معادل 39 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد داشت و 82 نفر معادل 16 درصد نیز اعلام کرده اند قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی هفته گذشته 50 درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای دادند و 50 درصد سرمایه گذاران و تجار بین المللی نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 2 درصدی همراه شده است.

از ابتدای سال 2017 تاکنون 64 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 63 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درست بوده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افت شاخص سهام در روزهای آینده می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

برچسب ها: طلا ، قیمت ، جهانی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: