bazarnews

کد خبر: ۲۹۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
افشاگری درباری صندوق ذخیره فرهنگیان
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از محرز شدن ۱۳هزار میلیارد تومان تخلف مالی در این صندوق خبر داد.

بازار نیوز - جبار کوچکی‌نژاد  در تشریح جلسه امروز دوشنبه (3 مهرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و حضور قائم مقام و معاونان صندوق، گفت: در این جلسه به‌عنوان دومین نشست رسمی بررسی نتایج و ارائه گزارش کمیته به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوعات مرتبط با "شرکت‌های پتروفرهنگ" پرداخته شد، ضمن آنکه گزارش عملکرد مالی "بانک سرمایه" نیز تکمیل شد.  

کار کمیته تحقیق و تفحص تا آخر مهر ادامه دارد/ جلسه بعدی با حضور وزرای وقت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به برخی از ابهامات باقی مانده کار کمیته تحقیق و تفحص چند هفته دیگر نیز ادامه خواهد یافت و احتمالا تا آخر مهرماه پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بسته خواهد شد و جلسه بعدی با حضور وزرای وقت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد؛ ضمن آنکه عدم حضور در جلسه به معنای پذیرفتن اتهامات است.

وی در تشریح مباحث مطروحه در این جلسه، توضیح داد: گزارش تخلفات بانک سرمایه به رئیس و مسئولان فعلی و سابق بانک ارجاع خواهد شد و آن‌ها باید تا هفته آینده مستنداتی در این باره از خود ارائه دهند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: نمایندگان کمیسیون آموزش و کمیته تحقیق و تفحص تاکنون مستندات مسئولان بانک سرمایه را دریافت نکرده‌اند و پس از استماع دفاعیات، گزارش کمیته جهت تکمیل و تقدیم به صحن تدوین خواهد شد.

13 هزار میلیارد تومان تخلف مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان محرز شده است


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حدود 13 هزار میلیارد تومان تخلف مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان برای اعضای کمیته محرز شده است، افزود: تغییر ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان از سال 74 آغاز شده است و وزیر وقت 40 درصد از این صندوق را به نام وزرای آموزش و پرورش کرده؛ ضمن آنکه سهام صندوق را که دولتی بوده میان موسسات خصوصی تقسیم کرده است و کمیسیون در جلسه بعدی از وزرای وقت برای توضیح و ارائه اسناد دعوت خواهد کرد.

کوچکی‌نژاد افزود: حدود 2هزار میلیارد تومان از سهمام این صندوق برای فرهنگیان و حدود 600 میلیارد تومان آن برای دولت بوده است لذا از نظر قانونی دولت، فرهنگیان، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید بر آن نظارت می‌کردند اما مسئولان وقت به بهانه خصوصی بودن صندوق مانع از این کار شده‌اند.

تخلف مالی 700 میلیارد تومانی شرکت‌های پتروفرهنگ

وی در توضیح گزارش ارائه شده درخصوص شرکت‌های پترو فرهنگ، گفت: طبق گزارشات امروز کارشناسان، این شرکت‌ها در مجموع بیش از 700 میلیارد تومان دچار تخلف و زیان مالی شده‌اند و مقرر شد دفاعیات مسئولان این شرکت‌ها نیز شنیده شود.

112 میلیارد تومان؛ سرمایه‌گذاری مشکوک به وصول

کوچکی‌نژاد همچنین با بیان اینکه حدود 112 میلیارد تومان نیز در صندوق سرمایه‌گذاری مشکوک به وصول شناخته شده است، اضافه کرد: از سوی هیات رئیسه صندوق نیز یک سری پرداخت‌های غیرقانونی صورت گرفته است به عنوان مثال اگر مدیرعامل قبلی 7 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده به یکباره دریافتی مدیرعامل جدید به 35 میلیون تومان رسیده است.

800 میلیون تومان هدیه و جایزه به افراد خاص


رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین خبر داد: حدود 800 میلیون تومان دیگر هم از صندوق خارج شده که طبق گزارشات در قالب هدیه و جایزه به افراد خاص به دست افراد خاص رسیده است، ضمن آنکه مقدار مبلغی که در شهرستان‌ها از حقوق فرهنگیان کم شده هنوز مجهول است و واشکافی آن نیاز به زمان دارد.
 
خانه ملت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حبیب حسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
اطلاع رسانی خوب بود
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: