bazarnews

کد خبر: ۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
درحالی‌که تقاضا برای نفت بالا رفته است، ذخایر انبارهای آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و قیمت‌های نفت بالا رفت.
بازار نیوز-روز چهارشنبه پس از این که با افزایش تولیدات پالایشگاه‌ها، ذخایر انبارهای نفت آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و در بحبوحه تهدید ترکیه برای قطع واردات نفت از عراق، قیمت‌های نفت افزایش یافت؛ نفت برنت نزدیک به بالاترین میزان ۲۶ ماهه خود - که در معاملات دیروز به آن رسیده بود- خرید و فروش شد.

نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با ۲۹ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به بشکه‌ای ۵۸.۷۳ دلار رسید. روز سه‌شنبه پس از این که قیمت نفت برنت به ۵۹.۴۹ دلار برای هر بشکه رسید، که بالاترین میزان آن از جولای ۲۰۱۵ و ۳۴ درصد بالاتر از قیمت کف ۲۰۱۷ بود، قیمت آن ۱ درصد افت کرد.

نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با ۳۴ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش قیمت به بشکه‌ای ۵۲.۲۲ دلار رسید. نفت خام آمریکا هم دیروز پس از این که به قیمت ۵۲.۴۳ برای هر بشکه که بالاترین میزان ۵ ماهه خود بود دست یافت ۰.۷درصد افت کرد.

قیمت‌های نفت باکاهش تولید روزانه ۱.۸ میلیون بشکه‌ای اوپک، وکاهش تولید سایر تولیدکنندگان مهم تقویت شد. هرچند رشد قیمت نفت خام آمریکا در شرایطی که نگرانی‌هایی از تولید بیش از حد تقاضای نفت آمریکا به وجود آمده بود از نفت برنت عقب ماند.

داده‌های موسسه سوخت آمریکا نشان می‌دهد تقاضای نفت خام پالایشگاه‌ها روزانه ۱.۳ میلیون بشکه رشد کرده است.

رییس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان روز سه‌شنبه مجددا تهدید کرد که خط‌لوله‌ای را که روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام را از شمال عراق به بندر سیهان ترکیه منتقل می‌کند در تلافی برگزاری همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق، قطع می‌کند.

برچسب ها: نفت ، قیمت ، افزایش
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: