bazarnews

کد خبر: ۲۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۷۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.
بازار نیوز - به گزارش رویترز، در حالی که ارزش دلار آمریکا افزایش یافته و ارزش سهام در بازار بورس با رشد مواجه شده است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در طی حدود 7 هفته گذشته رسید. این در حالی بود که افزایش احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر نیز به تضعیف قیمت طلا کمک کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1273 دلار و 60 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز تا رقم 1272 دلار و 35 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از اواسط ماه اوت تاکنون بود.

قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.7 درصد کاهش به 1276 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت طلا در ماه سپتامبر بیشترین افت قیمت ماهیانه در سال 2017 را به ثبت رساند. اما قیمت فلز زرد در سه ماهه سوم سال به دلیل افزایش تنش های ژئوپلتیک شاهد رشد قیمت 3 درصدی بود.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «دلار اندکی تقویت شده و این مسئله موجب تضعیف قیمت طلا شده است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه احتمال مذاکره با کره شمالی را رد کرد و این کار را اتلاف وقت خواند. این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه دولت ترامپ گفته، آمریکا خط های ارتباطی با کره شمالی را باز نگه خواهد داشت.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز افزایش داشت و نسبت به یورو و سایر ارزهای معتبر جهانی نیز با رشد مواجه بود. همچنین در شرایطی که رفراندوم استقلال در کاتالونیا توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده، ارزش شاخص ها در بازارهای آسیایی امروز با رشد مواجه بود.

دلار آمریکا روز جمعه بهترین عملکرد هفتگی خود در طی سال جاری را به ثبت رساند.
 
تسنیم
برچسب ها: طلا ، نرخ طلا ، طلای جهانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: