bazarnews

کد خبر: ۲۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
سرمربی تیم نفت طلاییه با بیان اینکه مالک این باشگاه دروغ می‌گوید، گفت: به فدراسیون فوتبال رفتم تا کارهای قانونی را انجام دهم تا ببینیم حق با کیست و حق به حقدار برسد.
بازار نیوز-علی کریمی که در فدراسیون فوتبال حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: به فدراسیون فوتبال آمدم تا کارهای قانونی را انجام دهم تا ببینیم حق با کیست و حق به حقدار برسد. من امروز شکایتم را به مسئولان ارائه کردم.

وی در واکنش به این مسئله که مالک باشگاه نفت طلاییه معتقد است کریمی پولش را گرفته و بهتر است خودش از این تیم برود، گفت: الان به این نتیجه رسیدند؟ این مشکل خودشان است. شما خبرنگار هستید. چرا آن موقعی که من پول را از ایشان (جهانیان) گرفتم سوال نپرسیدید؟ علی کریمی مگر پول اضافه گرفته است؟ عرف قراداد این است که وقتی قرارداد می‌بندید، 10 تا 30 درصد بگیرد. این آقا اگر 10 درصد از مبلغ قرارداد ما را داده، رسانه‌ها و مطبوعات بگویند. اگر علی (کریمی) آدم بدی بوده چطور با 10 درصد کارش را شروع کرده؟ عرف این است که بازیکن یا مربی موقع عقد قرارداد 30 درصد از مبلغ قراردادش را بگیرد. حالا اگر ما زیاد گرفتیم، آقایان و مردم به بزرگی خودشان ببخشند.

سرمربی نفت طلاییه درباره اینکه مالک باشگاه به‌صورت موقت در این باشگاه حضور دارد، یادآور شد: صحبت کردن درباره این چیزها خنده‌دار است. اگر دنبال واقعیت هستید، بگویید. الان استقلال می‌خواهد سرمربی جدید بیاورد. آنها روی همه گزینه‌ها کار می‌کنند. کار هر کدام را که قبول کنند، او را به‌عنوان سرمربی می‌آورند.

کریمی درباره اینکه جهانیان اعلام کرده وی مدرک مربیگری ندارد، تصریح کرد: حرف ایشان را قبول ندارم، چون مدرک دارم. همان موقع که قرارداد امضا می‌کردم، در حال گذراندن دوره مربیگری B بودم. همه مدارک آن موجود هستند و هم‌کلاسی‌هایم هم می‌توانند شهادت بدهند. نمی‌دانم این آقا الان فرار رو به جلو می‌کند، فرار رو‌به‌عقب می‌کند؛ نمی‌دانم اسمش را خودتان بگذارد. امثال اینها دست‌شان حداقل برای من‌ یکی رو شده است. آقایان از صبح تا شب مصاحبه کنند، مهم نیست. من به‌شکل قانونی دنبال کارهایم هستم و همه‌چیز را به وکیلم سپرده‌ام.

وی درباره اظهارات اخیر جهانیان و احتمال بازگشتش به نفت تهران، گفت: علاقه‌ای ندارم ایشان را ببینم. من از آدم دروغگو بدم می‌آید. ایشان هر روز دروغ می‌گوید. شما خبرنگار هستید و با فردی که هر روز دروغ می‌گوید، مصاحبه نگیرید. ایشان خیلی راحت به دوربین نگاه می‌کند، مقابل دوربین می‌ایستد و دروغ می‌گوید. هم سابقه من مشخص است و هم سابقه ایشان. مردم می‌گویند حق با کیست. من اهل مصاحبه نیستم. خودتان من را می‌شناسید، اما درباره این موضوع اگر صحبت نمی‌کردم مردم می‌گفتند حق با آنهاست. الان هم دیگر صحبت نمی‌کنم. کارهای اداری‌ام روی غلطک بیفتد دیگر مصاحبه نمی‌کنم تا جلسه حل اختلاف که توسط کمیته تعیین وضعیت تشکیل می‌شود، تشکیل شود و دو طرف از خودش دفاع کنند.

سرمربی نفت طلاییه با اشاره به حضورش در فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: فدراسیون به عنوان متولی فوتبال این مملکت باید به این موارد رسیدگی کند. من نه «پیامی» قرارداد بستم نه «پیامی» استعفا کردم. هر چیزی اصول دارد. به‌عنوان سرمربی همه حکم‌های من موجود هستند. در همه این حکم‌ها آمده که فلانی (علی کریمی)، سرمربی نفت. آقا، استاد! در تمام حکم‌ها کلمه سرمربی را به کار بردی. نمی‌دانم چه کسی «دور و بر» این آقاست و نمی‌خواهم هم بدانم، اما همین‌ها او را به این روز انداخته‌اند.

کریمی در پاسخ به این سوال که «آیا نمی‌خواهد به‌خاطر مسائل پیش آمده به AFC شکایت کند؟»، گفت: صددرصد این کار را می‌کنم. فدراسیون اگر به عنوان متولی نخواهد به مشکل‌ ما رسیدگی کند، مثل بازیکنان خارجی از آن طرف (خارج از ایران) پیگیری می‌کنم. این رزومه بدی است برای فدراسیون فوتبال. امیدوارم قبل از اینکه کار به آنجا بکشد، در همین کشور خودمان حل شود.

«در ماه محرم هستیم و امام حسین (ع) هم به‌خاطر دفاع از حقش به شهادت رسید»، وی با بیان این جمله، ادامه داد: تا لحظه آخر به دنبال حق‌مان هستیم. امام حسین (ع) هم به دنبال حق خودش بود. این آقا (جهانیان) یک فرار رو به جلو بابت تاسوعا انجام داده، اما ما پیگیر حق‌مان هستیم تا اگر حق‌مان است به آن برسیم. اصلاً شاید به دادگاه رفتیم و گفتند که حق با کریمی نیست.

کریمی در واکنش به این سوال که گویا مالک باشگاه نفت ناراحت است که تیم نفت در روز تاسوعا تمرین کرده است، عنوان کرد: این هم از آن حرف‌هاست، ما در روز تاسوعا تمرین کردیم کاری که تیم ملی هم کرد، مگر اشکالی دارد؟ مگر تیم ملی در شب عاشورا با کره‌جنوبی بازی نکرد؟ اتفاقا خیلی هم خوش‌یمن بود و بازی را بردیم، شما خبرنگاران بهتر می‌دانید که هدف از مطرح کردن این صحبت‌ها چیست، می‌خواهند فرافکنی کنند. مگر ورزش کردن حرام است؟ ما کاری غیر از ورزش کردن نداشتیم، اگر واقعا ورزش را حرام کرده‌اند به ما هم بگویید که بدانیم. تا آنجا که من می‌دانم در روز تاسوعا و عاشورا تمرین کرده‌اند و هیچ اتفاقی هم رخ نداده است، یکی نیست به این آقا بگوید اگر من در روز تاسوعا تمرین گذاشتم برای بالا بردن کیفیت فنی تیم بوده است نه چیز دیگری، مگر این آقا نمی‌گوید مالک باشگاه است، پس کاری که من کردم به نفع تیم اوست نه شخص من.

سرمربی تیم نفت طلائیه در مورد اینکه جهانیان اعلام کرده کریمی اخلاق ندارد، و کسی نمی‌تواند با او کار کند یادآور شد:  من به این اخلاقی که دارم افتخار می‌کنم، اگر به 20 سال قبل هم برگردیم باز هم همین کارهایی را انجام می‌دهم که در این 20 سال انجام دادم، چون بابت هیچ‌کدامشان ضرر نکرده‌ام. یکسری از اخلاق من خوششان می‌آید و یکسری هم نمی‌پسندند، من برای آنهایی که از اخلاق من بدشان می‌آید احترام زیادی قائلم و اگر مسئله‌ای پیش آمده که ناراحت‌شان کرده مرا بخشیده و حلال کنند.

کریمی در واکنش به اظهارنظر خبرنگاری مبنی بر اینکه جهانیان علاقه‌مند است مدام به دیدار بازیگران برود، گفت: بله این آقا هر موقع با ما جلسه می‌گذاشت یک بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و... در کنار خود به جلسه می‌آورد. به هر حال این‌طور مسائل به خودشان ارتباط دارد، دیروز هم اگر به ملاقات جمشید مشایخی رفته کارش خوب بوده است و جای تقدیر دارد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود جهانیان عاشق شهرت است، خاطرنشان کرد: سوال من از شما این است، چرا وقتی کارهای نهایی انتقال باشگاه انجام نشده اسم تیم را عوض کردند و گفتند نفت طلاییه. در همه جاها وقتی قرار است اسم تیمی را تغییر دهند باید انتقال به طور قطعی انجام شود اما برای اینکه بعدها مدعی نشوند که کادر را تغییر ندادند، در این باره اعلام رسمی نمی‌کنند، اما شما بروید ببینید جدیدا در مراجع خبری خود از تغییر کادرفنی صحبت کردند، کادرجدید هم معرفی کردند.

کریمی اظهار داشت: همه این کارهایی که انجام شده خودش مستند است و نشان می‌دهد که کادر تغییر کرده و ما اینها را سند کرده و ارائه می‌دهیم. مربی عوض کردن که اینطور نیست، شما یکی را بردارید و با فرد دیگری عکس بگیرید. همه چیز حساب و کتاب دارد، بعضی وقت‌ها کارهایی که انجام می‌دهند حتما باید تبعات آن را هم ببینند. ما دیگر خودمان در این کارها استادیم و نمی‌خواهد برای ما چنین کارهایی انجام بدهند. برای همین امروز بازیکنان را به محل تمرین برده ولی اجازه ورود ندادند تا 7،8 صبح مشکلی وجود نداشت اما به یک باره مانع ورود ما به محل تمرین شدند. اشکال ندارد، ما هم از بازیکنان استشهاد جمع کردیم که به محل تمرین آمدیم و به ما اجازه تمرین داده نشد.

سرمربی تیم نفت طلاییه اضافه کرد: من برنامه یک ماهه خود را به باشگاه ارائه داده بودم و همه بازیکنان می‌دانستند تا بازی با استقلال چه برنامه‌ای در دستور کار داریم.

کریمی در مورد اینکه به بازیکنان اعلام شده که اگر زیر نظر شما تمرین کنند، 50 درصد جریمه خواهند شد، خاطرنشان کرد: 50 درصد کدام است، در کجای قانون آمده یک باشگاه می‌تواند 50 درصد قرارداد بازیکنان را کم کند، اگر این طور باشد همه باشگاه‌ها می‌رفتند بهترین خریدها را می‌کردند و در طول فصل هم یک بازی درآورده و 50 درصد قرارداد بازیکنان را کم می‌کردند! این حرف‌ها کدام است، بازیکن یک قرارداد می‌بندد، 9 تا 10 درصد این قرارداد به سازمان لیگ جهت صدور کارت و موارد دیگر، فدراسیون و... جاهای دیگر می‌رسد، همه این کسری‌ها از قرارداد بازیکنان انجام می‌شود و باشگاه هم آنها را به حساب بازیکن می‌زند اما الان هیچ کس از سازمان لیگ و فدراسیون نیست که به کار بازیکنان رسیدگی کند.

وی ادامه داد: همین الان کفاشیان از کنار ما لبخند زد و رفت، نمی‌دانم چرا کسی از فدراسیون نباید پاسخگو باشد. اگر فدراسیون سخنگو ندارد دبیر یا رئیس فدراسیون جواب بدهند. اگر قرار باشد 50 درصد قرارداد بازیکن را باشگاه کم کنند و 10، 15 درصد هم به اداره مالیات بدهند و 10 درصد هم سازمان لیگ و فدراسیون و... بگیرند برای بازیکن چه می‌ماند؟ در این مواقع است که فدراسیون و سازمان لیگ پاسخگو باشند و به کار بازیکنان رسیدگی کنند. الان باید یکی به ما اعلام کند چرا باید قبل از اینکه شکایت خود را مطرح کنم، 2 درصد از کل قراردادم را به عنوان فیش پرداختی واریز کنم؟ این یعنی چه؟! اول باید ببینند بازیکن و مربی به چقدر از حق و حقوق خود می‌رسند و بعد درصد خود را بگیرند. مگر می‌شود که هنور برای ما کاری انجام نداده فیش پرداختی بدهند؟  حکم طلبم از تراکتورسازی برای سال 93 است که حتی کمیته استیناف هم رای به شود من داده اما به پولم نرسیدم، چه کسی الان پاسخگوست؟ شما خبرنگاران فقط منتظرید من حرف جنجالی بزنم، الان 2،3 روز است که صحبت می‌کنم آن هم نه صحبت جنجالی بلکه حقیقت را می‌گویم، باید بروید پیگیری کنید که قانون چه می‌گوید.

کریمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط به اینکه گفته می‌شود انتقال باشگاه نفت به جهانیان موقت است و هنوز قطعی نشده، تصریح کرد: الان شما می‌بینید اسم تیم، نفت طلاییه شده و این را فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده است، به هر حال وقتی ایشان آمده و تیم را تحویل گرفته قطعا تضمین داده که مشکلات را حل کند. برای اینکه تیم را به او بدهند مسلما از او سندی برای تضمین گرفته‌اند و چنانچه نتواند به تعهدات خود عمل کند به مشکل خواهد خورد. اینطور نیست که بیایند و بگویند ما آمدیم و یک مقطعی تیم را تحویل گرفتیم و مصاحبه‌ها و عکس‌هایی گرفته شد و رفتیم، باید جوابگو باشند. آنها باشگاه را از وزارت نفت تحویل گرفتند و قطعا وزارت نفت سندی از آقایان گرفته است.

سرمربی تیم نفت طلاییه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان دارد او مجدد  با تغییر مالکیت باشگاه نفت سرمربی تیم شود، گفت: برگشتی وجود ندارد، دیگر وارد این بازی‌ها نمی‌شوم. تا وقتی که مدیران اینچنینی در رأس کار هستند نمی‌شود کار کرد. می‌آیند با شما عکس می‌گیرند اما حالا این‌طور شاخ می‌شوند. نمی‌گذارم آقایان بیشتر از این شاخ شوند، خواهید دید چه کار خواهم کرد. اینکه هواداران می‌خواهند من مربیگری کنم، لطف آنها را می‌رساند ولی باید شرایط برای کار کردن مهیا باشد. مردم همیشه به من لطف داشتته و دارند ولی با این وضع مدیریتی نمی‌شود کار کرد.

کریمی درباره اینکه گفته می‌شود شما مربی پرتوقعی هستید، گفت: نه من فقط می‌خواهم همه چیز روی اصول باشد. من نمی‌خواهم کسی کار شاقی انجام بدهد، از آقایان هم خواستم که هر کس کار خودش را انجام بدهد، مدیریت کار خودش، سرمربی، تدارکات و مربی و بازیکن همه و همه طبق وظیفه خودشان به آن عمل کنند نه بیشتر و نه کمتر، من طرفدار کار اصولی‌ هستم.

وی درباره اینکه قرار است سرمربی سپاهان شود، تصریح کرد: پیشنهادم به سپاهان برای سرمربیگری این تیم، آوردن محرم نویدکیاست. تنها محرم است که می‌تواند سپاهان را نجات دهد. او همبازی من بوده و سیستم اخلاقی او مانند من است. از نظر فنی و اخلاقی از محرم خوشم می‌آید و دوستش داشتم. تنها دوای درد سپاهان، محرم است و اگر هر فرد دیگری بیاید، شرایط باز هم همین خواهد بود. پیش از این گفته بودم سپاهان مربی خارجی و بازیکنان خوبی دارد. آنها با حسین فرکی قهرمان شدند اما سال بعد آن، به هفته چهارم نرسیدند و مربی را تغییر دادند.

سرمربی نفت طلاییه در خصوص بازی برگشت پرسپولیس و الهلال عربستان و شانس کم سرخ‌پوشان برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: معجزه همیشه اتفاق می‌افتد. سخت است، اما غیرممکن نیست. بازی‌هایی بوده که در آن مجعزه رخ داده، مانند بازی بارسلونا و پاری سن ژرمن یا دیداری که اخیرا که در شرق آسیا اتفاق افتاد. متأسفانه بازی رفت از دست بچه‌ها در رفت و اگر دو بر صفر به پایان می‌رسید، شرایط برای ما راحت‌تر بود. ما هم به مانند هواداران و مردم دوست داریم معجزه‌ای اتفاق بیفتد و نتیجه‌ای رقم بخورد که باعث خوشحالی‌مان شده و نماینده‌ای در فینال داشته باشیم.

کریمی در واکنش به سؤال خبرنگاری در رابطه با کُری‌خوانی عربستانی‌ها گفت: دنبال چه چیزی هستید؟ مگر در کشور خودمان برای رقیب کری نمی‌خوانیم؟ نباید از این حرف‌ها تعجب کرد. هر چقدر به آنها فکر کنید، بیشتر جوگیر می‌شوند. قبلا هم در بازی‌های دیگر چنین اتفاقاتی افتاده است. ارزش ندارد که شما روی آن مانور کنید.

وی در خصوص اینکه در محرومیت مهدی طارمی چه کسی مقصر است، گفت: هنوز که هنوز است نمی‌دانیم جریان چیست. یک نفر باید مقصر باشد. طبیعتا هر کسی مقصر است، باید تاوان سنگینی بدهد. بازی کردن با احساسات مردم خوب نیست. همیشه دوست داریم بعد اتفاقات دنبال علت آن برویم، چرا قبل آن دنبال این مسائل نمی‌رویم؟ طاهری به عنوان مدیرعامل پرسپولیس که در جریان ریز کارهای باشگاه است، باید توضیح دهد. مصاحبه‌ای از او ندیده‌ام و باید داستان‌ را تعریف کند. هر چقدر صحبت نکند، مردم ذهنیت‌شان بدتر شده و شرایط هم بد می‌شود. بهتر است با مردم روراست باشند. متأسفانه تنها چیزی که در فوتبال با آن غریبه هستند، رو راستی است. کسی که مقصر است باید عواقب این قضیه را برعهده بگیرد.

برچسب ها: نفت ، علی کریمی ، فدراسیون
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: