bazarnews

کد خبر: ۲۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۵۶ سنت رسید.
بازار نیوز-پس از آنکه نتایج یک تحقیق نشان داد که میزان تولید اوپک در ماه سپتامبر اندکی افزایش یافته است، قیمت نفت بعد از رشد 20 درصدی در سه ماهه سوم امسال، در روز دوشنبه اندکی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 14 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 51 دلار و 53 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه بیشترین رشد قیمت سه ماهه از سه ماهه دوم سال 2016 تاکنون را به ثبت رساند و شاهد طولانی ترین رشد هفتگی از ماه ژانویه تاکنون بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت نیز برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 23 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 56 دلار و 56 سنت رسید. روز جمعه قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با 13 سنت افزایش به 57 دلار و 54 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات سه ماهه سوم سال، رشدی حدودا 20 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد قیمت سه ماهه در طی 15 ماه گذشته بوده است. این همچنین قوی ترین رشد قیمت نفت برنت در سه ماهه سوم سال از 2004 تاکنون بوده است.

قیمت نفت برنت هفته گذشته به بالاترین رقم در طی بیش از 2 سال گذشته رسید و پنجمین هفته متوالی افزایشی خود را تجربه کرد. این طولانی ترین رشد هفتگی قیمت نفت برنت از ژوئن 2016 تاکنون است.

این افزایش قیمت ها ناشی از پیش بینی افزایش تقاضا از جانب پالایشگاه های آمریکا بوده است. پالایشگاه های آمریکا بعد از تعطیلی های ناشی از طوفان هاروی در حال از سر گیری فعالیت های خود هستند، اما از سرگیری سریع تولید نفت شیل می تواند مجددا موجب تضعیف قیمت نفت شود.

نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد، تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر با رشد 50 هزار بشکه ای مواجه بوده است.

برچسب ها: نفت ، قیمت ، جهانی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: