bazarnews

کد خبر: ۲۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از دیدار با رئیس ستاد ارتش ترکیه در نشستی خبری، گفت: دو کشور ایران و ترکیه مواضع مشترک و یکسانی در زمینه همه پرسی کردستان عراق دارند و تاکیدشان در یکپارچگی ملت عراق است.
بازار نیوز-سرلشکر محمد باقری پس از دیدار با خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در نشستی خبری با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه اظهار کرد: امیدوارم سفر هیات ترکی در ادامه سفر من موجبات گسترش هر چه بیشتر همکاری های نیروهای مسلح دو کشور و به تقویت امنیت دو کشور منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: در دیدار امروز در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلفی که در منطقه پیرامون دو کشور وجود دارد، مذاکراتی انجام شد. از جمله این مذاکرات موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود. دو کشور ایران و ترکیه مواضع مشترک و یکسانی در این زمینه دارند و تاکیدشان بر یکپارچگی ملت عراق و عدم قبول انجام همه پرسی کردستان عراق است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همچنین در مورد توفیقاتی که ارتش و نیروهای مسلح عراق و ارتش سوریه و هم پیمانان در مقابله با داعش و تروریست‌های تکفیری در آزاد سازی سرزمین‌های خود داشتند، صحبت‌هایی در دیدار با رئیس ستاد ارتش ترکیه انجام دادیم و امیدواریم که امنیت و آرامش در این سرزمین‌ها برقرار شود. همچنین درباره مقابله با تروریست در منطقه و امنیت مرزهای مشترک مذاکراتی انجام شد و تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید.

باقری گفت: در این دیدار درباره همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر کشورهای مسلمان برای کمک به مردم مظلوم میانمار و تلاش برای جلوگیری از روی دادن چنین اتفاقاتی، مذاکراتی انجام شد.

وی تاکید کرد: براساس مذاکرات انجام شده نیروهای مسلح دو کشور از این به بعد همکاری‌های بیشتری در مسائل آموزشی و حضور در رزمایش‌های مشترک و برقراری امنیت مرزهای خود خواهند داشت.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در پایان با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: ان‌شاءالله با سفر رجب طیب اردوغان همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه افزایش خواهد یافت.

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، کردستان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: