bazarnews

کد خبر: ۳۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه فرهاد مجیدی نقشی در حضور شفر نداشت، گفت: شفر اطلاعات کاملی از بازیکنان استقلال داشت و حتی می دانست کدام بازیکنان مصدوم هستند.
بازار نیوز-سیدرضا افتخاری بعد از انتخاب شفر به عنوان سرمربی استقلال گفت: از اول گفته بودیم گزینه اول ما فاتح تریم است و اگر قبول نکرد سراغ گزینه های دیگر می رویم. با این حال خبرهای خوبی از تریم نشنیدیم. حتی حاضر بودیم به تریم مبلغ ۲ میلیون دلار هم بدهیم ولی او قبول نکرد.

وی افزود: بین ۴ تا ۵ میلیون دلار را تا آخر فصل می خواست. توان پرداخت این پول را نداشتیم. بعد از آن پنج شش گزینه را به کمیته فنی معرفی کردیم که روی دو نفر از جمله شفر نظر مثبت داشتند. فرهاد مجیدی و علی کریمی هم زیر نظر این بازیکن کار کرده بودند.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: میک مک درموت مربی ما سه سال دستیار شفر بوده است. ارزیابی کردیم و دیدیم شفر گزینه مناسبی است. کمیته فنی هم قبول کرد ایشان بهترین گزینه برای ما است. من در دبی به شفر گفتم ادامه کار ما بستگی به نتایج شما در لیگ دارد یعنی کسب سهمیه آسیا، قهرمانی در لیگ یا جام حذفی باعث می شود بماند. اگر ایشان بماند سال آینده بدون افزایش دستمزد به کارش ادامه می دهد.

افتخاری درباره نقش فرهاد مجیدی در حضور شفر در استقلال گفت: هیچکس در انتقال شفر نقشی نداشت. شفر مرا می شناخت. زمانی که در فدراسیون فوتبال دبیر کل بودم، با شفر توافق کردیم سرمربی ایران شود. حتی در آلمان با او تفاهمنامه ای امضا شد ولی صفایی فراهانی از فدراسیون رفت و نفرات بعد از او، سرمربیگری شفر را پیگیری نکردند.

وی درباره ناراحتی هواداران از انتخاب این سرمربی مسن گفت: بعضی ها می گویند پیرمرد است. اینها تبلیغات منفی است. مگر برانکو چند سال دارد؟ اینها همه همسن و سال هستند. باید ایشان بیاید تا ببینیم چه می شود و مشکلات استقلال را حل کند.

مدیرعامل استقلال درباره اینکه گفته می شد کمیته فنی در جریان انتخاب شفر نبوده است، گفت: من صادقانه حرف می زنم. ما که قبول کرده بودیم ۲ میلیون دلار به فاتح تریم بدهیم، پس رقم قرارداد  شفر برای ما چیزی نبود. کمیته فنی کاملا در جریان بود. امروز گزارش ماموریتم را به کمیته فنی دادم و جزئیات را منتقل کردم. من دخالتی در تصمیم کمیته فنی نداشتم. گفتم ۵ گزینه دیگر هم داریم و اگر شفر نشود سراغ گزینه های دیگر می رویم. سیروس دین محمدی کاملا شفر می شناخت.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: حالا هرکس که مویش سفید باشد که پیر نمی شود. باید عملکرد سرمربی را در زمین دید. 

افتخاری یادآور شد: قرار شد شفر دستیاری با خودش نیاورد و دو گزینه داخلی کنارش بگذاریم. همچنین مقرر شد شفر بر تیم های پایه هم نظارت مستقیم داشته باشد. او گفت عمر عبدالرحمان را وقتی که ۱۶ سال داشت به العین آوردم و مرد سال آسیا شد. شفر تاکید داشت تمام بازی های تیم های پایه استقلال را هم ببیند و استعدادها را جداگانه آموزش بدهد. او گفت یک تمرین کلی برای همه دارم. در پایان تمرین هم به صورت اختصاصی با بازیکنان جوان کار می کنم. 

وی درباره وضعیت میک مک درموت و اینکه وی مربی بدنساز خواهد بود یا مربی تمرین دهنده؟ تصریح کرد: درموت مربی بدنساز است و تمرین دهنده خود شفر خواهد بود.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت مجتبی جباری و سیدمهدی رحمتی، تاکید کرد: جباری و رحمتی را در اختیار سرمربی می گذاریم تا او تصمیم بگیرد. سرمربی شاید بگوید یک عده را نمی خواهم.

افتخاری افزود: به این ترتیب رحمتی باید سر تمرین برگردد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مگر شفر بازیکنان استقلال را می شناسد؟ اظهار کرد: شفر همه را می شناخت. او یک دفتر جلوی من باز کرد که نام تمام بازیکنان با اطلاعات کامل و اینکه کدام مصدوم هستند، چند سال دارند و کجا بازی کرده اند را نوشته بود. به هر حال سرمربی تشخیص می دهد کدام بازیکنان در تیم باشند. ما بنا نداریم در کار فنی دخالت کنیم. در تیم دیسیپلین نبود و بازیکن به خودش اجازه می داد مصاحبه کند. الان شرایط عوض شده است. اینها مربیان منضبط هستند و نظم سرلوحه کارشان است. 

مدیرعامل استقلال درباره دلایل کنارگذاشتن رحمتی و جباری هم گفت: دیگر آن کادر فنی سابق سر کار نیست. الان باید شفر تصمیم بگیرد. تمام اختیارات را به وی تفویض می کنیم.

افتخاری در پاسخ به این سئوال که اگر فردا شفر به ایران بیاید، آیا رحمتی و جباری باید سر تمرین بیایند یا خیر؟ تصریح کرد: بد نیست بدانید قرار است شفر فردا صبح بیاید و قراردادش را امضا کنیم. ایشان رسما کارش را شروع می کند. می توانید فردا ظهر اینجا بیایید و هر سئوالی دارید بپرسید.

وی درباره نحوه انتخاب دستیاران ایرانی شفر هم گفت: به کمیته فنی ماموریت دادیم خودشان این دو مربی را انتخاب کنند. ممکن است از خودشان انتخاب کنند یا از بیرون. تازه می خواهند روی نفرات ارزیابی کنند. ممکن است روی یکسری ها دست بگذارند ولی نیایند. توافق ما با شفر این بوده که دستیارانش داخلی باشند. 

مدیرعامل استقلال همچنین گفت که سرپرست تیم تغییر نمی کند و نصرالله عبداللهی در استقلال می ماند.

افتخاری درباره اینکه آیا وزیر ورزش در جریان مذاکرات قرار داشت یا خیر؟ گفت: در جریان بود ولی ما اختیار کامل داشتیم.

مدیرعامل استقلال در پایان در خصوص وضعیت صالح مصطفوی آنالیزور استقلال هم گفت: این موضوع به نظر شفر و خود مصطفوی بستگی دارد.

برچسب ها: استقلال ، سرمربی ، رحمتی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: