bazarnews

کد خبر: ۳۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
نامه‌نگاری شریعتمداری با وزیر اقتصاد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد و دارایی خواهان تجهیز واحدهای خرده‌فروشی به صندوق مکانیزه فروش در کوتاه ترین زمان و در اولویت گرفتن اجرای این تصویبنامه هیئت وزیران شد.

بازار نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای  به وزیر اقتصاد و دارایی خواهان تجهیز واحدهای خرده‌فروشی به صندوق مکانیزه فروش در کوتاه ترین زمان و در اولویت گرفتن اجرای این تصویبنامه هیئت وزیران شد. به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای  به مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی خواهان نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی درکوتاه ترین زمان ممکن شد.

وزیر صنعت به این نکته اشاره کرده است که برای اجرای طرح «شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازار»  یا همان حذف قیمت گذاری کالا از مبدا (کارخانه)  نیازمند نصب صندوق های مکانیزه فروشگاهی و  اجرای این تصویبنامه  هیئت وزیران هستیم.  

در نامه شریعتمداری به کرباسیان آمده است:«در راستای اجرای مفاد بند 23 سیاستهای ملی اقتصاد مقاومتی مبنی بر «شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازار» و به منظور اصلاح رویه اطلاع رسانی قیمت و واگذاری درج و نصب برچسب قیمت به آخرین حلقه شبکه توزیع و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و اصلاح نظام قیمت‌گذاری و ایجاد بازار رقابتی موثر و مناسب پیشنهاد گردید محل نصب قیمت از روی برخی کالاها (بیسکویت، شیرینی، کیک‌شکلات، انواع چیپس و اسنک، صنایع سلولزی بهداشتی، انواع محصولات کارخانه‌ای کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا، عسل از محل کارخانه به آخرین حلقه شبکه توزیع (خرده‌فروشی) منتقل گردد.»

بنابراین گزارش در بخش دیگر این نامه به دو ملاحظه به شرح زیر اشاره شده است :

«1- براین اساس ابلاغیه 9 شهریورماه سالجاری و ابلاغیه 22 مرداد 96 صادر گردید. اجرای کامل طرح مورد نظر مستلزم ایجاد شفافیت در فرآیند هزینه و درآمد واحدهای خرده‌فروشی و تجهیز این واحدها به صندوق مکانیزه به عنوان یکی از الزامات اجرا می‌باشد.

2- به منظور فراهم شدن شرایط مناسب برای اجرای طرح متعاقبا زمان اجرا تا فراهم شدن شرایط زیرساخت‌های لازم به تعویق افتاده است.

خواهشمندم دستور فرمایید به استناد ماده 3 تصویبنامه 24 تیر هیئت وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور با اولویت نسبت به تجهیز واحدهای خرده‌فروشی به صندوق مکانیزه فروش در زمانبندی مناسب و طی فرآیند کوتاه مدت اقدام نماید.

بدیهی است این وزارتخانه آمادگی کامل جهت هر گونه همکاری تجهیز اصناف به صندوقهای مکانیزه فروش را اعلام می‌‌نماید.»
 
مهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: