bazarnews

کد خبر: ۳۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مراسم امضای اسناد همکاری کشاورزی ایران و فرانسه در حضور وزرای کشاورزی دو کشور در محل فرمانداری شهر کلرمون فران فرانسه برگزار شد.

بازار نیوز - وزیر جهاد کشاورزی کشورمان برای بازدید از نمایشگاه بین المللی دامداری شهر کلرمون فران فرانسه که امسال کشورمان میهمان ویژه آن است، عازم شد.

در این سفر دومین نشست کمیته مشترک کشاورزی ایران و فرانسه به ریاست حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و نله، وزیر اسبق کشاورزی فرانسه و با حضور مسئولین دولتی و شرکت های بخش خصوصی دو کشور در محل فرمانداری شهر کلمون فرانسه برگزار شد.

قرار است در ادامه کمیته های فرعی در زمینه دام، شیلات و بذر همکاری دو کشور را بررسی و جمع بندی کنند.

ایران به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه دام در شهر کلمون فران فرانسه حضور دارد.

حدود ١٣٠ شرکت ایرانی در این نمایشگاه شرکت کردند و غرفه ای نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی ایران برای معرفی توانمندی های بخش کشاورزی ایران قرار دارد.

توسعه همکاری ها در زمینه دام و شیلات از جمله اهداف سفر هیات همراه وزیر کشاورزی به فرانسه است.

همکاری های بین دو کشور که از سه سال پیش و با سفر وزیر جهاد کشاورزی به فرانسه آغاز شده است، منتج به سرمایه گذاری مشترک در قشم و همکاری در زمینه اصلاح نژاد و بذر شده است.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در ملاقات با همتای فرانسوی فعالیت مشترک دو کشور در زمینه گیاهان دارویی ایران و همچنین صنایع تبدیلی را مهمترین زمینه های همکاری مشترک دو کشور در ادامه همکاری ها عنوان کردند.

این اسناد همکاری عبارت اند از :

- یادداشت تفاهم بین تعاون روستایی ایران و شواربی عالی تعاون فرانسه
- صورتجلسه همکاری معاونت زرتها و انحادیه بدر فرانسه گنیس
- قرارداد همکاری شرکت بازرگانی تعاونیهای کشاورزی ایران بتکا و گروه آوریل در زمینه کلزا
- قرارداد همکاری شرکت تولید اجداد سپیدان کوثر و روم سلکشن فرانسه در زمینه سرمایه گذاری  مشترک انتقال و توسعه دام سبک در ایران

هیات همراه وزیر کشاورزی پس از پایان بخش دوم کمیته مشترک و ناهار کاری با همتای فرانسوی این شهر را به مقصد پاریس ترک خواهند کرد.
 
ایسنا
برچسب ها: کشاورزی ، ایران ، فرانسه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: