bazarnews

کد خبر: ۳۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
در ترکیب تیم ملی روسیه یک بازیکن برزیلی الاصل وجود دارد که در صورت حضور مقابل ایران در بازی با تیمهای آسیایی هت تریک خواهد کرد.
بازار نیوز-  تقابل دوستانه ایران و روسیه در شهر کازان می تواند در ابعاد مختلف قابل تامل باشد. حضور بازیکنان ایرانی در لیگ برتر روسیه سبب شده است تا فوتبال ما  شناخت بیشتری از رقیب داشته باشد. در میان بازیکنان حاضر در اردوی رقیب یک مدافع با شرایط خاص وجود دارد که با سابقه ای جالب توجه امروز برای تیم ملی روسیه دومین بازی ملی اش را انجام خواهد داد.باریکنی که البته میلاد محمدی از تیم احمد گروژنی و سردار آزمون از روبین کازان به خوبی با خصوصیاتش آشنا هستند.

این بازیکن برزیلی  ماریو فیگوئرا فرناندز نام دارد. ماریو 27 ساله سه روز قبل اولین بازی ملی اش برای تیم ملی روسیه را در تقابل با کره جنوبی انجام داد تا بالاخره برای تیم کشور جدیدش به میدان بیاید.

* فرناندز مدافع بود نیمار 4 گل زد

نکته جالب توجه اینکه فرناندز پیش از این در سال 2014 با پیراهن تیم ملی برزیل برابر ژاپن به میدان آمده بود. دو سال و 11 ماه و 25 روز قبل ژاپن طی دیداری دوستانه مغلوب چهار ضربه نیمار در دقایق 18، 48، 77 و 81 شد در حالی که فرناندز با تشخیص کارلوس دونگا سرمربی وقت برزیل از دقیقه 46 جای دنیلو را در ترکیب تیم ملی برزیل گرفت.

بعد از آن فیگوئرا که ار گرمیو برزیل به زسکا مسکو پیوسته بود تصمیم گرفت به جای برزیلی بودن ملیت روسیه را بپذیرد.

* 12 هزار دقیقه بازی در روسیه و یک گل زده

ماریو از فصل 13-2012 فوتبال روسیه به زسکا مسکو پیوسته بود و پس از آن تا همین امذوز برای تیم پایتخت نشین روسیه 138 بازی در لیگ برتر انجام داده و 11 هزارو 947 دقیقه پیراهن زسکا را بر تن کرده است. جالب اینکه در این مدت ماریو برزیلی فقط یک مرتبه موفق شد در فصل 16-2015 به تیم آنژی گلی بزند. گلی که البته موجبات پیروزی یک بر صفر تیمش را هم فراهم نمود.

حالا امروز مدافع 189 سانتی متری متولد شهر سائو کتانو برزیل این شانس را دارد که برای دومین مرتبه با پیراهن تیم ملی روسیه به زمین بیاید. و نکته قابل توجه اینکه تاکنون هم با پیراهن برزیل و هم با پیراهن روسیه با دو تیم آسیایی ژاپن و کره جنوبی تقابل داشته است و امروز در صورت بازی برابر ایران هت تریک آسیایی اش کامل خواهد شد.

ماریو سه روز پیش در پیروزی 4-2 روسیه برابر کره جنوبی 44 دقیقه شریک همباریانش در تیم ملی روسیه بود، در حالی که از دقیقه 64 به جای صمداف وارد زمین شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: