bazarnews

کد خبر: ۳۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
سخنگوی دولت مطرح کرد:
سخنگوی دولت به طور تمام قد از سپاه حمایت کرد و سپاه را یکی از مولفه های قدرت و دفاع ملت بعد از انقلاب خواند.

بازار نیوز -سخنگوی دولت سپاه را یکی از مولفه های قدرت و دفاع ملت بعد از انقلاب خواند و تصریح کرد که جهان باید با واقع بینی دفاع سپاه از تهاجم تروریستی داعش را تایید کند.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این پرسش که موضوع دولت در برابر قراردادن سپاه پاسداران توسط آمریکا در زمره گروه های تروریستی چیست، گفت: موضع دولت نسبت به سپاه بسیار روشن است، سپاه یک ارگان انقلابی است و یکی از مولفه های قدرت و دفاع ملت بعد از انقلاب بوده است.

وی افزود: این نهاد همچنان مورد احترام است و مردم هیچ گاه رشادت های سپاه در دفاع از کشور و مردم را فراموش نمی کنند و جهان باید با واقع بینی دفاع سپاه از تهاجم تروریستی داعش را تایید کند که می کند.

نوبخت تاکید کرد: سپاه مدافع ملت و مهاجم به تروریست هاست پس  اگر آمریکا چنین واکنشی را در برابر سپاه داشته باشد خودش مثل همان تروریست هایی می شود که همین مواضع را نسبت به سپاه دارند.

سخنگوی دولت همچنین با بیان این‌که عزم دولت بر این است که برای تخصیص بودجه های جاری محدودتر عمل کند، گفت: اگر چنین عمل نکنیم برای تامین بودجه عمرانی با مشکل مواجه می شویم و تعهدات دولت بر این است.  قرار بر این نداریم  همان طور که حقوق بازنشستگان را می دهیم حقوق آن کارخانه ای که قبلا دولتی بوده و الان خصوصی شده است را بدهیم، البته ما وظیفه داریم که مشکلات آنان را حل کنیم.

وی تصریح کرد:ما دوست داریم که بیکاری را رفع کنیم اما نه این گونه که بیاییم و در بخش دولتی که اشباع شده بازهم استخدام های بدون برنامه داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با کاهش ارزش ریال در برابر دلار متضرر خواهد شد، اظهار کرد: ما با کاهش ارزش ریال در برابر دلار به صورت غیر منطقی مخالفیم و سیاست دولت این است که نرخ ارز شناور کنترل شود و این را هم بدانیم که دولت از تضعیف پول ملی متضرر می‌شود و فکر نکنیم که دولت با تبدیل دلار به ریال از آنجایی که ریال بیشتری به دست می آورد پس به دنبال این است که ارزش پول ملی را کاهش دهد.

وی افزود: دولت، سیاست مهار تورم را بر عهده دارد و از این خرسندیم که اعلام کنیم که دولت کوشید قدرت خرید مردم را کنترل کند که کمتر نشود و این یک تهمت بی اساس و بی ربط به دولت است که بگوییم دولت به دنبال کاهش ارزش پول ملی است.

نوبخت تاکید کرد: به دولت پرخاشگر و تشنج آفرین آمریکا که رئیس‌اش را حتی برخی هم حزبی‌هایش هم قبول ندارند و اروپا هم او را قبول ندارد و حتی در صحت سلامت روانی‌اش عده‌ای تردید کرده‌اند که نمی خواهم وارد این موضوع شوم،‌اگر چیزی می‌گوید نباید به آن اعتنا کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در روزهایی که هنوز برجام به نتیجه نرسیده بود توانست نرخ تورم و ارز را کنترل کند اظهار کرد: نباید با حرف های ترامپ و تحت تاثیر گفته های او بازار خودمان را به هم بریزیم. ما کشوری بوده‌ایم که در منطقه پرآشوب خود با ثبات به حرکت ادامه داده ایم و من به عنوان کوچکترین خدمتگزار مردم عرض می کنم با تهدیدهایی از این دست هیچ اتفاقی نمی افتد، بلکه در واقع اتفاق زمانی می‌افتد که ما حرف فردی را که قصدش تشنج آفرینی است را جدی بگیریم و تحت تاثیرش قرار گیریم.

نوبخت تصریح کرد: انتظار این است که در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنیم و این انتظار فقط از جانب دولت نیست، بلکه مردم و نظام هم همین انتظار را دارند و در واقع همه ما باید در برابر آدمی هرزه‌گو و واهی گو متحد شویم و کشورمان را حفظ کنیم که در اینجا من از کسانی که حتی نسبت به دولت زاویه انتقادی دارند دعوت می کنم در این مورد با دولت متحد و همراه شوند و در برابر آن زاویه قدرت بیرونی که می خواهد به ما لطمه وارد کند بایستند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود با بیان اینکه برجام هر چه نداشت لااقل آن اتهام‌هایی که در دوره‌های گذشته به ما زده می‌شد برداشته شد، اظهار کرد: همان آژانس انرژی اتمی که می‌گفت فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظامی است،‌ امروز می‌گوید این فعالیت ها صلح آمیز است و همان رئیس آژانس انرژی اتمی که می گفت اقدامات ایران شبهه ناک است امروز می‌گوید صلح آمیز است. ما به جهانیان حقانیت خودمان را ثابت کردیم و امروز جهانیان می‌دانند که ما حقانیتمان ثابت شده است و پیمان شکن ما نیستیم، بلکه کشوری دیگر است.

نوبخت در پاسخ به پرسش دیگری درباره مساله افزایش نرخ ارز، اظهار کرد: هر شخصی که دلار خریده با کاهش ارزش پول ما خوشحال و ثروتمند می شود اما ملت ما در برابر این موضوع فقیرتر خواهند شد و سیاست دولت مدیریت کردن این ارز شناور است و همانطور که پیش‌تر اشاره کردم دولت خواهان تقلیل ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار نیست و ما نیز  به آن گروهی که دلار خریده است باید طور دیگری کمک کنیم که در کسب و کار خود موفق باشد.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه اقدامات دولت در برابر موضوع همه پرسی استقلال کردستان عراق اظهار کرد: در خصوص اتفاقاتی که در عراق و در بخشی از آن با نام اقلیم کردستان پیش آمده موضع جمهوری اسلامی ایران یکپارچگی عراق است و عاقلانه هم همین است که کشوری که بخشی از سرزمینش در اشغال تروریست‌ها قرار دارد یکپارچه بماند تا توان خود را به سمت مقابله با تروریست‌ها ببرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت عراق از ما درخواست کرد همانطور که در برابر تروریست ها به آنها کمک کردیم در حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق هم به آنها کمک کنیم و خوشبختانه دولت ترکیه هم همین نظر را دارد و سفر اخیر آقای اردوغان به ایران هم در راستای همین موضوع بود.

نوبخت با اشاره به این که مردم کردستان ایران سرمایه ما و یکی از با شرف‌ترین اقوام ایرانی هستند اظهار کرد: ما همچنین مردم شریف عراق در اقلیم کردستان را دوست داریم و هیچگاه راضی نمی شویم سیاست هایمان به مردم این منطقه صدمه بزند و از دولت عراق هم می‌خواهیم که طوری عمل کند که مردم این منطقه آسیب نبینند و البته ما نیز مطابق با سیاست های دولت عراق با آنان همراهی می‌کنیم و من نیز نمی‌توانم اطلاعات بیشتری درباره نشست سه جانبه ایران،‌ترکیه و عراق درباره اقلیم کردستان در حال حاضر ارائه کنم.

 
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: