bazarnews

کد خبر: ۳۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: رئیس‌جمهور با عدم‌معرفی وزیر علوم به دانشگاهیان ظلم می‌کند.

بازار نیوز - حسین اخگرپور دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  با اشاره به عدم معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت، اظهار داشت: آقای روحانی با عدم معرفی وزیر علوم در آغاز سال تحصیلی به‌نوعی به قشر دانشگاهی و بدنه علمی کشور ظلم کرد و دانشگاه‌ها بدون حضور وزیر سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به معرفی گزینه‌های مختلف برای تصدی‌ وزارت علوم تصریح کرد: هر روز با معرفی گزینه‌های جدیدی برای این وزارتخانه با افکار، روح و روان نظام آموزشی و بدنه علمی کشور بازی می‌‌کنند، این مسئله باعث می‌شود وزیر علوم آینده جایگاه اصلی و در خور شأنی بین همکاران خود نداشته باشد، زیرا با افراد متعددی که ادعای این جایگاه را داشتند روبه‌رو خواهد شد و نمی‌تواند بدنه و زیرمجموعه خود را به‌خوبی مدیریت کند.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان راجع به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی نیز گفت: انتظار داریم وزیر علوم پیشنهادی فردی متخصص، علمی، متعهد و انقلابی باشد. این‌گونه نباشد تیم مدیریتی از پیش تعیین‌شده در وزارتخانه به او دستور دهد و او تنها "بله‌قربان‌گو" باشد. بدنه علمی و دانشگاهی کشور  وزیر علوم  مترسک نمی‌خواهد، بلکه به‌دنبال حضور کسی در وزارت علوم است که  مدیریت علمی کشور را به جایگاه اصلی خود برساند.

اخگرپور ضمن تأکید بر عدم حضور شخصیتی سیاسی در رأس وزارت علوم، افزود: وزیر علوم آینده نباید دانشگاه را تبدیل به جولانگاه سیاسی کند. معاونت فرهنگی وزارت علوم در دوره قبل این بخش وزارت علوم را به جایگاهی سیاسی تبدیل کرده بود و شاهد بودیم این نگاه در دانشگاه‌ها هم وجود داشت، به‌طوری که با حضور تشکل‌‌های دانشجویی یک‌بارمصرف دانشگاه‌ها فضای سیاست‌زده‌ای را دنبال می‌کردند.
 
تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: