bazarnews

کد خبر: ۳۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
یکی از رازهای تولید این توت فرنگی های سفید،‌ پرورش‌ آن‌ها به دور از نور خورشید است. که این امر سبب می شود که تولید آنتوسیانین، ماده شیمیایی که باعث ایجاد رنگدانه‌ها در توت فرنگی می‌شود، در این میوه کمتر شود.
بازار نیوز - این میوه همین چند سال پیش در ژاپن و توسط یک مزرعه دار به نام Yasuhito Teshima تولید شد. در حال حاضر هم مزرعه‌ی او تنها جایی در جهان است که این توت فرنگی را تولید می‌کند. او برای سال‌ها اقدام به پرورش و پیوند زدن گونه‌های مختلف توت فرنگی کرده بود تا به توت فرنگی‌ای دست پیدا کند که علاوه بر بزرگ بودن، هم از بیرون و هم درون سفید باشد.

یکی از رازهای تولید این توت فرنگی های سفید،‌ پرورش‌ آن‌ها به دور از نور خورشید است. که این امر سبب می شود که تولید آنتوسیانین، ماده شیمیایی که باعث ایجاد رنگدانه‌ها در توت فرنگی می‌شود، در این میوه کمتر شود. ولی این مزرعه‌دار می‌گوید که حتی بعد از سال‌ها آزمون و خطا و آزمایش،‌ نتیجه‌ کار او هنوز فاصله زیادی تا عالی بودن دارد. تنها ۱۰ درصد توت فرنگی‌های او سفید می‌شوند و تعداد کمی از آنها کاملاً‌ سفید هستد. چراکه بیشتر این توت‌ها همچنان رگه‌هایی قرمز دارند و یا اینکه رنگ آن ها مایل به صورتی می شود. بنابراین وقتی تکنکیک‌های صحیحی به کار گرفته شود،‌ توت فرنگی های او حتی اگر هم در معرض آفتاب قرار بگیرند،‌ باز هم قرمز نخواهند شد.

Teshima می‌گوید که توت فرنگی های او باید با سایر توت فرنگی های سفید موجود در ژاپن رقابت کند. ولی بر این عقیده است که توت‌های او هم سفیدتر و هم بزرگ‌تر از سایر توت‌های موجود در بازار هستند.

همانطور که می‌دانید، هرچیزی که خیلی خاص، نایاب، و تولید آن هم دشوار باشد، طبعاً‌ قیمت خیلی بالایی هم خواهد داشت. این توت فرنگی های سفید هم مثالی عالی برای این قاعده هستند. هریک از این توت‌ فرنگی‌های سفید رنگ ۱۰ دلار قیمت دارند و بسته‌های خیلی کوچکی از آن هم به قیمت ۴۰ دلار فروخته می شود. با این اوصاف، مهم نیست چقدر پول داشته باشید و یا اینکه کجا زندگی می‌کنید، پرداخت این قیمت برای یک عدد توت فرنگی برای هرکسی خیلی گران است.

این مزرعه دار در مورد طعم میوه ی خود می گوید که طعم خیلی خاصی دارد. «شاید تاثیرگذاری طعم این توت فرنگی ها خیلی زیاد نباشند،‌اما حس عجیبی به شما می دهند و واقعاً‌ خیلی خوشمزه هستند.» در واقع این جواهر سفید خیلی شیرین و پوسته آن خیلی نرم است. ولی آن را می‌خورید، برای اولین ثانیه‌ها طعم آن مثل آناناس است. ولی بعد از چند ثانیه این طعم از بین می‌رود و مانند یک شکلات شیرین می‌شود. البته شیرینی طبیعی این توت‌ فرنگی ها قابل مقایسه با شکر مصنوعی به کار رفته در شکلات ها نیست.

در واقع در ژاپن این میوه ها بیشتر از آنچه کاربرد مصرف و خوراکی داشته باشند،‌ تبدیل به یک هدیه ویژه شده‌اند. ولی جالب است بدانید که با این حال، این‌ها گران‌ترین توت‌فرنگی‌های موجود در ژاپن نیستند. نوعی دیگر از توت فرنگی در این کشور به فروش می رسد که هر عدد آن ها ۲۲ دلار قیمت دارند!

این میوه هم قیمت طلاست+عکس

این میوه هم قیمت طلاست+عکس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: