bazarnews

کد خبر: ۳۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی گفت: این استان با نرخ بیکاری هفت و سه دهم درصد پایین ترین نرخ بیکاری کشور را در نیمه نخست امسال کسب کرد.
بازار نیوز -  محمود نعمتی روز پنجشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی که با حضور 2 تن از اعضای انجمن سرمایه گذاری راه ابریشم کشور چین برگزار شد، افزود: این موفقیت در شرایطی است که بر اساس اعلام مرکز آمار ، نرخ بیکاری کشور درنیمه نخست امسال حدود 12 درصد بوده است.

وی گفت: طبق گزارش مرکز آمار در نیمه اول امسال استان کرمانشاه با شاخص بیش از 20 درصد، بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: یک هزار و 20 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال جاری به 57 واحد تولیدی استان مرکزی تزریق شد که در صورت راه افتادن این واحدها بیکاری این استان تا پایان سال به پنج درصد می رسد.
نعمتی گفت: مرکز آمار ایران همچنین رشد اقتصادی و نرخ تورم استان مرکزی را در سال جاری به ترتیب 11 و 12 درصد عنوان کرده است.

وی افزود: ارتقای سطح معیشت مردم، توسعه اقتصادی پایدار و به خصوص ایجاد اشتغال تنها از رهگذر حمایت و توسعه همه جانبه از صنایع و همچنین سرمایه گذاری داخلی و خارجی می گذرد دولت دوازدهم برای دستیابی به این مهم بخش قابل توجهی از ظرفیت های کشور را در مسیر تحقق این اهداف والا قرار داده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: روحیه حمایت از سرمایه گذاری در بخش صنعت با هدایتگری صحیح منابع داخلی و استقبال از سرمایه گذاران خارجی در استان مرکزی نیز بسط داده شد و در مدت چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید زمینه های تحول صنعتی در این استان فراهم شده است.

نعمتی اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی اصلی کشور و بهره مندی از خطوط ریلی مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و به خصوص پس از توافق برجام سرمایه گذاران خارجی بسیاری به استان مرکزی مراجعت و بیش از 10 سرمایه گذار فعالیت خود را در نقاط مختلف این استان آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: تیم اقتصادی چینی به مدت 2 روز از ظرفیت های صنعتی اراک، ساوه، شازند، زرندیه، خمین، محلات و آشتیان بازدید و به پس از مراجعت به کشور خود مقدمات سفر استاندار استان شنزن را برای مذاکرات در راستای سرمایه گذاری به استان مرکزی را فراهم می کنند.
بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب 10 طرح صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان مرکزی راه اندازی شده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: