bazarnews

کد خبر: ۳۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
در این دنیا جاذبه های دیدنی و عجیب زیادی وجود دارد که در سرتاسر جهان پخش شده اند و بعضی از آن ها طبیعی و بعضی هم ساخته ی دست بشرند.
بازار نیوز -  خانمی ۸۶ ساله وجود دارد که ۳٫۵ میلیارد را صرف ساختن کاخ بسیار زیبایی از سرامیک با نقش و نگارهای بسیار خاص و منحصر بفرد کرده است. بسیاری این کار او را اوج دیوانگی می دانند، چون این کاخ به راحتی قابل تخریب است اما او نظر دیگری دارد. با ما همراه شوید تا ببینیم انگیزه ی  این خانم از ساخت کاخ سرامیکی چه بوده، کاخی که به جاذبه ای گردشگری تبدیل خواهد شد.


وقتی دریا موج های مربعی می سازد!
یو ارمی (Yu Ermei) خانمی ۸۶ ساله از یکی از ایالت های شرق چین است که ۵ سال پشش تصمیم بسیار عجیبی را گرفت. این خانم خوش ذوق تصمیم گرفت که چیزی حدود ۹۰۰ هزار دلار را که تقریبا معادل ۳٫۵ میلیارد تومان است صرف ساختن کاخ سرامیکی زیبایی کند. او ۵سال از عمرش را صرف این کار کرد و بیشتر مردمی که این تلاش او را می دیدند زمان و هزینه ای را که ارمی برای این کار صرف کرده بود را دیوانگی محض می دانستند اما او روی تصمیم خود مصمم بود و بر این باور بود که زندگی او بدون این تصمیم کامل نخواهد بود.

حدود ۶ سال پیش یو تصمیم به ساخت کاخی ساخته شده از ظروف چینی را گرفت و وقتی که برای اولین بار این تصمیم را با خانواده اش مطرح کرد، آن ها فکر کردند که به دلیل کهولت سن احتمالا تصمیم نا به جا گرفته است اما او برای آن ها توضیح داد که در تمام زندگی اش این رویا را همیشه در سر داشته است و حالا دوست دارد که آن را عملی کند. این خانم از سن ۱۲ سالگی در ایالتی به نام Jingdezhen زندگی می کند که «پایتخت ظروف چینی در چین» شناخته می شود و دوست دارد که چیزی ارزشمند را از خود بر جای بگذار تا حتی بعد از مرگش هم نشانه ای از وجودش باشد. این خانم مدت زیادی از زندگی اش را صرف تجارت در خرید و فروش طروف چینی کرده است. در ابتدا به عنوان پیشکار در کارگاه چینی سازی کار می کرد و بعد به عنوان کارگر ماهر در کارخانه ای مشغول به کار شد. بعد از سال های سال کار در این زمینه، آنقدر تجربه و سرمایه ی کافی به دست آورده بود تا بتواند کارخانه ی خودش را راه اندازی کند. او حالا ساختن این کاخ را نوعی ادای دین به این شغل می داند.

کاخ سرامیکی در چین
جدای از خرید و فروش چینی در کشور چین و در کشورهای خارجی دیگر، یو ارمی ۳۰ سال از عمرش را صرف جمع آوری چینی های مختلف کرده است اما قصد نداشت تا از همین چینی های جمع آوری شده در ساخت کاخش استفاده کند تا این که یکی از خانه های سرامیکی مشهور چین به نام «خانه ی چینی تیانجین» را دید که توسط شخصی مانند او که علاقه ی فراوانی به سرامیک داشت، ساخته شده بود. او این خانه را مانند شاهکار می دانست و خیلی زود تصمیم گرفت تا ورژن خود را بسازد و برای این کار ۶۰۰۰۰ چینی را به کار برد.

کاخ سرامیکی چین
یو، قطعه ای زمین در روستای Jingdezhen را خریدار کرد و شروع به ساخت کاخی مدور کرد ککه قرار بود با تکه ی سرامیکی کاملا دکور شود. این کاخ حدود ۱۲۰۰ متر مربع است و از ۸۰ تن سرامیک که بسیاری از آن ها شکسته اند ساخته شده اند با این حال او از آن ها برای تزیین کاخ و دکور آن استفاده کرد.

این کاخ که گردشگران زیادی برای دیدن آن به چین سفر کرده اند، از سرامیک های خوشرنگ، براق و روشنی تشکیل شده است که نقش و نگارهای مختلفی را از فرهنگ چین روی آن ها کشیده شده است از نقش های اژدها گرفته تا سمبل هایی از ماه های چینی و… جایی که هم نمای بیروی و هم نمای درونی آن واقعا منحصر بفرد و نفس گیر است. تمام در و دیوارهای این کاخ تماما با سرامیک پوشانده شده است و از سقف آن هم ظرف و کاسه های چینی آویزان شده است. حتی پنجره های این کاخ هم سعی شده تا با چینی ساخته شود و به سختی می توان حتی یک سانتیمتر از این خانه پیدا کرد که با سرامیک پوشانده نشده باشد، در هر صورت این کاخ سرامیکی همان طور ساخته شده که یو ارمی همیشه در رویاهایش داشته…

کاخ سرامیکی | یو ارمی
یو ارمی گفته که ساخت این کاخ تقریبا ۹۰۰۰۰۰ دلار حدودا معادل ۳٫۵ میلیارد دار برایش هزینه داشته است اما این هزینه فقط برای کاخ سرامیکی و ساخت آن بوده است و شامل ظروفی که در آن به کار رفته است نمی شود. او گفته که اگر بخواهد قیمتی را برای این کاخ تعیین کند می تواند ۵٫۸ میلیون دلار برای آن در نظر بگیرد و گفته که حتی پیشنهادی ۳٫۷ میلیون دلاری برای خرید این سازه داشته است که یکی از کلکسیونرهای بیجینگ پیشنهاد کرده است اما حتی به آن فکر هم کرده است.

سرامیک های چینی
علیرغم این که ساخت این بنا هزینه ی مالی زیادی برای یو ارمی داشته است و چندین سال از عمر و انرژی این خانم را گرفته اما گفته است که هیچ وقت از این خوشحال تر نمیتوناسته باشد. او بر این باور است که ساخت این کاخ سرامیکی هم توریست های زیادی را به این منطقه جذب می کند و هم می تواند روی اقتصاد محله تاثیر مثبتی داشته باشد و زندگی بومی های آن منطقه را بهتر از قبل کند. خود یو درباره ی کاخش گفته: این کاخ سرامیکی پر معنی ترین و خاطره انگیزترین کاری بوده که در تمام این ۸۶ سال انجام داده ام و ارزش بسیار زیادی برایم دارد.»

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: