bazarnews

کد خبر: ۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول پنجشنبه شب وارد واشنگتن شد.
بازار نیوز - «مسعود کرباسیان» را در این سفر، «محمد خزاعی» رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران و «حسین میرشجاعیان» معاون اقتصادی وزیر اقتصاد همراهی می کنند.

 همچنین دو نفر از معاونان رئیس کل بانک مرکزی نیز در این سفر حضور دارند.

اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول روزهای 21 تا 23 مهرماه برگزار می شود و نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون از آن برای تبادل دیدگاه ها و جلسه های دوجانبه با مقام های سایر کشورها استفاده می کنند.

در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، علاوه بر مقام های بانک‌های مرکزی و وزیران دارایی کشورها، فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسه های مالی نیز گرد هم می‌ آیند تا با مقام های تجاری و بانکی کشورها گفت و گو و تبادل نظر کنند.

در این اجلاس نمایندگان ایران با مقام های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی و تجاری برخی کشور‌ها به طور جداگانه دیدار می‌کنند و با توجه به شرایط پسابرجام، در حاشیه این اجلاس، درباره راهکار‌های گسترش روابط بانکی و رفع موانع موجود رایزنی خواهند کرد.

شرکت در جلسه رئیسان و وزیران کشورهای گروه 24 که نمایندگان کشور‌ها مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند از دیگر برنامه های اعلام شده این هیات در واشنگتن دی سی خواهد بود.

کشورهای گروه 24 شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینیداد و توباگو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مغرب به‌عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند.

ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: