bazarnews

کد خبر: ۳۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
سردرد در دانش اموزان می تواند از علائم یک بیماری خطرناک باشد.
بازار نیوز- دکتر سید محمد حسن پاکنژاد عضو هئیت مدیره انجمن سردرد ایران در حاشیه پنجمین کنگره بین المللی سردرد گفت :

سردرد در کودکان مانند بزرگسالان ممکن است یک بیماری بدخیم مغزی و تومور مغزی نمایان شود ،البته توده و سرطان ها در کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان می باشد ، اما می تواند علائم یک بیماری خطرناک باشد . معمولا سر درد در کودکان خوش خیم تر از بزرگسالان هست اما نیاز به شناخت دارد .

وی افزود:در حقیقت خیلی از والدین به این نکته توجه نمی کنند که کودکان هم می توانند میگرن داشته باشند .

پاکنژاد چند نکته که باید پزشکان به ان توجه کنند را عنوان کرد و گفت : الزاما تظاهرات کودکان با بزرگسالان تفاوت دارد .

ودر ادامه افزود : طبق امار موجود سردردی در بزرگسالان ،سردرد میگرنی هست که حداقل ۴ ساعت و حداکثر به طور معمول سه شبانه روز یا ۷۲ ساعت باید به طول بیانجامد ،اما در کودکان بین ۱ تا ۲ ساعت هم میتوانیم جز موارد حمله سردرد میگرن فرض کنیم .

مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه سردرد در دانش اموزان گهگاه همراه با علائم گوارشی وجود دارد و به میگرن شکمی معروف شده است ،یعنی دانش اموز هم دچار سردرد می شود و همزمان و یا بعد از ان دچار علائم شکم درد می شود و در بعضی موارد به قدری زیاد است که سر درد را ذکر نمیکند و این وظیفه پزشک است که تشخیص صحیح بدهد .

همچنین تصریح کرد :زمان مدرسه زمان تلاش و زحمت است و هر تلاش ارزشمندی استرس به همراه دارد که باعث شروع فصلی سردرد می شود و این همان سردردی است که بعضا  دانش اموزان در زمان مدرسه دچار ان می شوند .

وی به والدین پیشنهاد کرد و افزود : اگر به دانش اموزان استرس زیادی داده شود نه تنها عملکر  او بهتر نخواهد شد بلکه باعث بیماری و عوامل تشدید سردرد در انها  می شود و دانش اموزانی که زمینه میگرن دارند توصیه کرد ، در صف صبحگاهی در آفتاب نیاستند و در زنگ ورزش هرگز در آفتاب ورزش نکنند و به طور مستقیم در معرض باد کولر نباشند و از جا افتادن وعده های غذایی و بی نظمی وعده ایی پرهیز کنند .

پاکنژاد ادامه داد :اگر دانش اموزان تفریح و غذا و استراحت مخصوصا خواب شبانه مناسب داشته باشند می توانند از وقوع سر درد پیشگیری کنند.
برنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: