bazarnews

کد خبر: ۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارشهای باران از فردا در نوار شمالی کشور موقتا و به مدت دو روز متوقف خواهد شد، گفت: جریانات خنک شمالی و موج بارشی مجدداً از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود و دستاورد آن باران و کاهش دما در شمال کشور خواهد بود .
بازار نیوز - امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته نوار شمالی کشورمان را با بارش باران و کاهش نسبی دما مواجه کرده امروز نیز نوار شمالی، سواحل خزر و بخشهایی از البرز مرکزی را در برمی‌گیرد و این وضعیت تا فردا ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز و امشب استانهای ساحلی دریای خزر و مناطقی از اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز، زنجان، قزوین، تهران و سمنان با بارش باران و رگبار مواجه می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این وضعیت فردا فقط برای استانهای گیلان، غرب مازندران وارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به وقوع می‌پیوندد و رفته رفته از بارش‌ها تا حدودی زیادی کاسته خواهد شد.

به گفته نقشینه، از عصر فردا شنبه تا‌ دوشنبه غالب نقاط کشور با آسمانی آفتابی و جوی نسبتاً آرام مواجه خواهند شد و به غیر از شمال غرب که دچار بارشهای پراکنده می‌شود سایر نقاط کشور پایدار خواهند بود.

وی افزود:‌ طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا در غالب نقاط کشور به‌ویژه نوار شمالی کشور دو تا چهار درجه افزایش می‌یابد و این روند تا عصر دوشنبه ادامه می‌یابد.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از عصر روز دوشنبه جریانات خنک شمالی و موج بارشی وارد کشور می‌شود، گفت: از روز دوشنبه باران و کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر، استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق آذربایجان شرقی به وقوع می‌پیوندد.

نقشینه، بندرعباس با 36 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با 4 درجه زیر صفر را خنک ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 26 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده دو درجه خنک‌تر می‌ شود.

تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: