bazarnews

کد خبر: ۳۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
برای دیدن مرداب هسل باید راهی چالوس شوید و دل به عمق جنگل های انبوهش بزنید.
بازار نیوز - جایی در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس و ۱۵ کیلومتری شمال غربی مرزن آباد جنگل سرسبز و باطراوت قرار گرفته که در دل خود مردابی را جای داده، مردابی که در هر فصلی طبیعت و ظاهری متفاوت دارد و دیدنش هیچ وقت تکراری نمی شود.

 این فقط خود مرداب نیست که زیبا و دل فریب است مسیر رسیدن به آن هم داستان دیگری دارد و پر است از جاذبه های رویایی، خیال انگیز و جادویی. همین که پا به محوطه اطراف مرداب می گذارید صدای جانوران اطراف یکصدا و هماهنگ به گوش می رسد صدایی که لحظه ای خاموش نمی شود و فضای جنگل و مرداب را دلنشین تر و شیرین تر کرده است.

بر روی مرداب جلبک هایی هست که در بهار و تابستان به رنگ سبز دیده می شوند و مرداب را به شکل زمردی درخشان و گرانبها در می آورند، به محض تمام شدن تابستان کم کم به رنگ قرمز و نارنجی تغییر رنگ می دهد و ظاهر مرداب را گرم و آتشین می کنند، رنگی که در هماهنگی کامل با درختان اطراف است و مناظری سحرانگیز و جادویی را رقم می زند.

 پاییز یکی از بهترین زمان ها برای دیدن این مرداب است، در کنار مرداب ابهت عجیبی در انتظار شماست انگار طبیعت دست به کار شده و برای خلق این همه زیبایی قدرتی جادویی را به کار بره است، در این فصل رنگین کمان رنگ ها مناظری شاعرانه و سحرانگیزی را به وجود آورده اند که مدت ها شما را غرق تماشا می کنند. می توانید در گوشه ای دنج  بنشینید، به صدای موجودات اطراف گوش بسپارید و تا می توانید تابلوی نقاشی طبیعت را نگاه کنید، طبیعت اینجا آنقدر متنوع است که هر چه ببینید سیر نمی شوید.

هسل به معنی آب راکد است و در کنار روستای طلاجو شهرستان چالوس قرار دارد، جاده ای که در مجاورت این مرداب درست شده کمی از تعداد جانورانی مثل لاک پشت ها و وزغ های آن کم کرده است. در گذشته حجم آب این مرداب بیشتر بود و در بعضی از قسمت ها حتی از ۱۵ متر هم بیشتر بود. حدود ۵۰ سال قبل چندین و چند خانواده دامدار در کنار این مرداب زندگی می کردند اما آن ها محل زندگی خود را تغییر دادند تا اطراف این مرداب بکر تر از گذشته شود.

برچسب ها: مرداب ، جنگل ، چالوس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: