bazarnews

کد خبر: ۳۲۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
سخنگوی دولت در نشست خبری مطرح کرد:
سخنگوی دولت گفت: رشد اقتصادی کشور بدون احتساب نقش نفت در شش ماه نخست امسال، به ۷ درصد رسیده است.
بازار نیوز - محمدباقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران افزود : امروز دولت با اتکا به مردم و رهنمودهای رهبری و با تکیه بر منابع غنی و اندوخته‌های مالی خود، با قدرت و قوت مقابل زیاده خواهی های آمریکا ایستاده و کسی که امروز منزوی شده ، رئیس جمهور آمریکاست.
 
وی افزود: درگذشته، وقتی آمریکا پرچمی را بلند می‌کرد، همه دنیا زیر آن قرار می‌گرفتند اما امروز، به دلیل سیاست های منطقی و عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ منزوی شده است.

وی تصریح کرد: فریب آمریکا را نمی خوریم و در زمین او بازی نمی کنیم بلکه زمین بازی را ما تعیین می کنیم.

اقدامات موثری برای انزوای آمریکا در دست اجراست

سخنگوی دولت در واکنش به مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره ایران گفت: دیپلمات های ما هم اکنون اقدامات موثری را در راستای دفاع از منافع ملی و انزوای بیشتر آمریکا در دست اجرا دارند.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جزئیات نامه وزیر امور خارجه کشورمان به ۱+۵ ، تصریح کرد: آمریکایی ها پس از برجام کنش های داشتند که به همین دلیل کارگروه ویژه ای برای تشخیص نقض برجام در داخل کشور تشکیل شد.

وی افزود: لذا بخشی از این موارد برای ثبت به عنوان اسناد تاریخی به صورت نامه به مراجع ذیربط داده شد.

نوبخت همچنین در خصوص سفر فدریکا موگرینی به آمریکا نیز گفت: برای اولین بار در تاریخ معاصر جهان شاهد بودیم که بلافاصله پس از اعلام موضع آمریکا درباره برجام ، بدون گذشت حتی ساعتی از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا موضعی مخالف، مغایر و متفاوت با مواضع امریکا اعلام کرد.

وی افزود: طبیعی است که اتحادیه اروپا در راستای مواضع خود دیپلماسی فعالی نیز خواهد داشت .

سخنگوی دولت تاکید کرد: دیپلمات های کشور ما نیز هم اکنون اقدامات موثری را در دست اجرا دارند که در راستای دفاع از منافع ملی و انزوای بیش از پیش آمریکا است.

وی اضافه کرد : قطعا فعالیت های خانم موگرینی در سفر به آمریکا در راستای همان مواضع متفاوت اتحادیه اروپا با مواضع امریکا است.

3 هزار و 66 میلیارد تومان؛ بدهی دولت به گندم کاران


سخنگوی دولت گفت: دولت تاکنون ۸ هزار و ۵۲۵ هزار میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت کرده و ۳ هزار و ۶۶ میلیارد تومان نیز باقی مانده است.

محمد باقر نوبخت در ادامه به ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت پرداخت های خرید تضمینی گندم از کشاورزان پرداخت و تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش که مربوط به ۲۴ مهر ۹۶ است، مجموع خرید گندم ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن است.

وی افزود: ارزش خرید این میزان گندم از کشاورزان بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت گفت: تا کنون دولت ۸ هزار و ۵۲۵ هزار میلیارد تومان از این رقم را به کشاورزان پرداخت کرده و فقط ۳ هزار و ۶۶ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی افزود: امیدوارم طی هفته های آینده و تا کمتر از یک ماه تمامی مطالبات گندم کاران پرداخت شود.

نوبخت همچنین با اشاره به گزارشی مربوط به ۲۳ مهر ۹۶ در خصوص تاکسی های فرسوده تصریح کرد: تاکنون ۵۵ هزار و ۵۱ دستگاه تاکسی جایگزین تحویل داده شده است.
 
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
مثل سیایتمداران عاقل دنیا اگرنمی توانید مملکت پراز منابع ایران رابدون تنش سیاسی خارجی ومشکلات اقتصادی ودزدی و...اداره کنید معذرت خواهی کنید وفرار کنید. ۱۲ ما با۶ بار وعده دروغ هنوز حق التدریس معلمین شاغل را ندادید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: