bazarnews

کد خبر: ۳۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کاهش نرخ ازدواج در چین مقامات پکن را نگران کرده‌ است.
بازار نیوز - کاهش نرخ ازدواج در چین تا حدودی از سه دهه سیاست تک‌فرزندی در این کشور ناشی می‌شود اما بیشتر به دلیل تغییر ذهنیت زنان در این کشور منشا می‌گیرد.
ب
 پیشرفت سریع در چین به مفهوم وجود فرصت‌های بیشتر است و با وجود آن، زنان چینی دیگر ازدواج را تنها راه برای امنیت تلقی نمی‌کنند و بلکه آن را برای ادامه تحصیل و اشتغال به تاخیر می‌اندازند.

طبق آمار دولتی در چین، سال گذشته نرخ ازدواج در این کشور با کاهش ۶.۷ درصدی به ۱۱.۴ میلیون رسید که از سال ۲۰۱۳ برای سومین بار این کاهش ثبت شده‌ است. این درحالیست که از سال ۲۰۱۲ نرخ طلاق با افزایش پیوسته روبرو بوده و با افزایش ۸ درصدی به ۴۱۶ میلیون در سال ۲۰۱۶ رسیده‌ است.

مردان چینی این تاثیر را دقیق‌تر احساس می‌کنند زیرا سیاست تک فرزندی که از سال ۱۹۷۹ ارائه شد شکاف جنسیتی بزرگی را ایجاد کرد چرا که والدین به داشتن فرزند پسر تمایل بیشتری داشتند. در واقع این مفهوم برداشت می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۰ میلیون مرد مجرد در چین وجود خواهند داشت و در سال ۲۰۵۵ حدود ۱۵ درصد مردان در این کشور در سن ۵۰ سالگی ازدواج نکرده‌اند.

 به گزارش فوربس، علاوه بر این، وجود رسوم قدیمی که مردان را وادار می‌سازد پیش از تصمیم به ازدواج صاحب مسکن و خودرو باشند، مساله ازدواج را سخت‌تر کرده‌ است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: