bazarnews

کد خبر: ۳۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
یک پایگاه خبری-تحلیلی آمریکایی به بررسی نقش یک سناتور تندرو در تدوین راهبرد جدید رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران پرداخته است.
بازار نیوز- یک پایگاه خبری-تحلیلی آمریکایی با اشاره به دیدگاه‌های افراطی یک نماینده مجلس سنا درباره ایران وی را خطرناک‌ترین سناتور، در عصر «دونالد ترامپ» دانسته است.

پایگاه اینترسپت می‌نویسد: «آیا هیچ عضو کنگره هست که از تام کاتن خطرناک‌تر باشد؟ این سناتور جمهوری‌خواه افراطی و افسر سابق ارتش آمریکا هیچ گاه مشغولیت‌های ذهنی بی‌امان خودش را درباره ستیزه‌جویی با ایران پنهان نکرده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «او رهبری تلاش‌ها در کنگره برای لغو توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را داشته و همواره بر طبل تشدید تحریم‌ها و حتی حمله هوایی به تأسیسات هسته‌ای ایران کوبیده است. با عرض معذرت از وینستون چرچیل، کاتن به جای حرف زدن و حرف زدن جنگ می‌خواهد و بس- و به نظر می‌رسد که او موفق شده نظر رئیس‌جمهور هیچ‌ندان آمریکا را هم جلب کند.»

هفته گذشته ترامپ از تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای خودداری کرد و گفت که ممکن است هر لحظه آمریکا را از این توافق خارج کند.

اینترسپت به نقل از نشریه ویکلی‌استاندارد نوشته ترامپ در یک جلسه اخیر با مشاوران امنیت ملی و سیاست خارجی خود، بعد از آنکه تیمش نتوانست گزینه‌های لازم برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام را در اختیارش قرار دهد، با تام کاتن تماس گرفت و صدای او را روی بلندگو قرار داد.

نشریه آمریکایی ادامه می‌دهد: «ترامپ از کاتن خواست دلایلش درباره عدم تأیید پایبندی ایران را توضیح دهد. کاتن ظرف پنج دقیقه برای ترامپ و تیمش یک نکته را توضیح داد: تأیید مجدد پایبندی ایران به برجام به معنی این است که این توافق در راستای منافع آمریکا در زمینه امنیت ملی است.»
 
خطرناک‌ترین سناتور ضد ایرانی در دوران ترامپ کیست؟ +عکس
در گزارش ویکلی‌استاندارد آمده که ترامپ بعد از گذاشتن گوشی تلفن مطمئن شد که تصمیمش برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام تصمیمی درست است.

اینترسپت، نوشته است: «تصور کنید. این ستاره تلویزیونی که حالا دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید را به اشغال خود درآورده توصیه‌های نزدیکان خود، از جمله جیمز متیس (وزیر دفاع آمریکا)، درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان آمریکا و شواهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برجام را نادیده می‌گیرد و به جای آن به توصیه یک سناتور ۴۰ ساله تازه‌کار عمل می‌کند که نه از تجربه‌ای در حوزه دیپلماسی در خاورمیانه برخوردار است و نه تخصصی در زمینه اشاعه هسته‌ای دارد.»

فارس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: