bazarnews

کد خبر: ۳۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
رییس‌جمهوری آمریکا ضمن ابراز خرسندی از آزادسازی رقه، گفت، بازپس‌گیری این شهر سوریه با کمک نیروهای تحت حمایت آمریکا می‌تواند به پایان کار داعش منجر شود.
بازار نیوز -  دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شکست داعش در رقه نمایانگر یک پیروزی بزرگ در کارزار جهانی ما برای غلبه بر داعش و ایدئولوژی نادرست آن است.

 وی افزود: با آزادسازی پایتخت داعش و بخش عمده‌ای از اراضی تحت کنترل آن، پایان کار این گروه نزدیک است.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: ما به زودی وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که در آن از نیروهای امنیتی محلی و تنش‌زدایی در سوریه حمایت خواهیم کرد و در راستای شرایطی پیش خواهیم رفت که در آن صلح پایدار به وجود بیاید تا از این طریق تروریست‌ها نتوانند امنیت جمعی ما را بار دیگر مورد تهدید قرار دهند.

ترامپ تصریح کرد: ما در کنار هم‌پیمانان و شرکای خود از مذاکرات دیپلماتیکی که به پایان یافتن خشونت منجر شود و امکان بازگشت پناهجویان به خانه‌هایشان فراهم سازد، حمایت می‌کنیم و به دنبال گذاری سیاسی هستیم که خواسته مردم سوریه را تأمین کند.

وی در ادامه اظهارات خود مدعی نقش مهم کشورش در مبارزه با داعش شد و گفت که مناطق تحت کنترل داعش در موصل و رقه از دست این گروه خارج شده است.
وی افزود: ما در کنار شرکای ائتلافی خود ظرف چند ماه گذشته در مقایسه با چند سال اخیر پیشرفت بیشتری در مبارزه با تروریست‌های اهریمن داشته‌ایم.

رییس‌جمهوری آمریکا از عملکرد نیروهای نظامی در مبارزه با داعش تمجید کرد و گفت: من شرکای ائتلافی خود را به خاطر جانفشانی‌هایی که در این روند داشته‌اند، تحسین می‌کنم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: