bazarnews

کد خبر: ۳۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن امام خمینی که آمریکا را شیطان بزرگ نامید گفت که آن زمان کسی شاید این را باور نمی‌کرد اما حالا بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال این حرف از کشورهای دوست آمریکا هم شنیده می‌شود.
بازارنیوز - علی لاریجانی در همایش چهلمین سالگرد شهادت حاج سیدمصطفی خمینی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: امام هیچگاه خارج از اندازه حرف نمی‌زدند. سنگین‌ترین صحبتی که امام راجع به یک رژیم داشتند مربوط به آمریکا بود که آن را شیطان بزرگ نامیدند و شاید کسی هم باور نمی‌کرد.

وی افزود: من زمانی از ماهاتیر محمد پرسیدم که امام آمریکا را شیطان بزرگ دانسته اما شما جور دیگری عمل می‌کنید،‌ او گفت برای ما آمریکا گاو شیردهی است که ما از شیرش استفاده می‌کنیم اما شما شاخش را گرفته‌اید. البته این فهم درستی نبود و پیش از آنکه یک حیوان درنده اهلی نشود،‌ نمی‌توان شیرش را دوشید.

رئیس مجلس با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه برای شرکت در اجلاس بین المجالس یادآور شد: اخیرا در سن‌پترزبورگ دیدم یکی از روسای مجالس کشورهایی که با آمریکا مرتبط است و مقام دوستی با این کشور دارد گفت که آمریکایی‌ها شیطان هستند در حالی که آن مرد بزرگ آن زمان راجع به آمریکا این فهم را داشت و حالا امروز بیش از گذشت ۳۰ سال این حرف از کشورهای دوست آمریکا هم شنیده می‌شود.

لاریجانی با اشاره به این سخن امام خمینی که حاج آقا مصطفی را آینده اسلام نامیده بودند، گفت: از این سخن امام باید فهم کنیم که چه خصوصیاتی در این سلسله از رهبران در انقلاب وجود داشته است.
 
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: