bazarnews

کد خبر: ۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در صحن شورای شهر از وضعیت بد مدارس کشور سخن گفت.
بازار نیوز - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 700مدرسه در تهران بافت فرسوده است که با یک طوفان دیوار آن‌ها فرو می‌ریزد.

عباسعلی باقری در شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ارایه گزارش درباره وضعیت آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: تمام متولدین دهه 60،70، فرزندانشان به سن مدرسه رسیده است و تعداد دانش‌آموزان زیاد و مدارس چند شیفته شده‌اند.

وی با اشاره به یک میلیون و 82هزار دانش‌آموز در شهر تهران، اضافه کرد: در نظام 6.3.3 یک سال به مقطع ابتدایی اضافه شد و نیاز ما را به معلمان ابتدایی بیشتر کرد.

باقری با بیان اینکه کمبود نیرو باعث شد نیروهایی با کیفیت آموزشی پایین‌تر جذب کنیم، اظهار کرد: 73درصد مدارس دولتی،18درصد غیر دولتی و مابقی جزو مدارس خاص هستند که برای برقراری عدالت آموزشی باید مدارس یک شکل شوند.

وی ادامه داد: 54درصد مدارس شهر تهران، ابتدایی،25درصد متوسطه اول، 16درصد نظری و 5درصد فنی و حرفه‌ای هستند.

باقری تاکید کرد: ما فقیرترین استان‌ کشور از لحاظ فضای آموزشی هستیم و در کلاس‌های درس جمعیت 36تا 40نفر دانش‌آموزان درس می‌خوانند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان نیز بیان کرد: رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان پسر19.7درصد و در دختران 19.6درصد است.

او ضمن تشکر از شهرداری تهران برای تامین سرویس مدارس استثنایی، گفت: مسبب ترافیک تهران در بعضی از ساعات روز ما هستیم. مدارس در معابری مثل کنار اتوبان قرار دارند که درست نیست.

باقری با اشاره به سرانه 4.3درصدی دانش‌آموزان تهرانی در فضای آموزشی، ادامه داد: 700مدرسه ما بافت فرسوده است، طوفانی که سال پیش آمد باعث شد بعضی از دیوارهای مدارس بریزد.

مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران اضافه کرد: ما همچنین 600مدرسه کم‌داریم تا به حد نصاب برای تامین فضای آموزشی برسیم و در هزار مدرسه هم نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

باقری همچنین گفت که از عوارض سال گذشته شهرداری 18میلیارد تومان آن سهم ما بوده  که باید تکلیف آن مشخص شود.
 
اقتصاد آنلاین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: