bazarnews

کد خبر: ۳۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
ماجرای خودکشی دو دختر در اصفهان و تهران نگرانی ها را از بازی نهنگ آبی افزایش داده است.
به گزارش بازار نیوز، صبح امروز دختر جوانی اقدام به خودکشی نافرجام از روی پل عابر پیاده اتوبان آهنگ در پایتخت، کرد. این در حالی است که دو روز از خودکشی دو دختر در اصفهان بیشتر نگذشته است. خودکشی هایی که ابتدا تحت تاثیر بازی نهنگ آبی معرفی شده بود و بعد توسط پلیس تکذیب شد.

با خودکشی امروز در تهران و موج مطالب و جستجوهای بازی نهنگ آبی، نسبت به گسترش این بازی در بین نوجوانان افزایش یافته است. خصوص اینکه بررسی های خبرنگار بازار نیوز از بسامد بالای عبارت "بازی نهنگ آبی" و "چالش نهنگ آبی" در شبکه های اجتماعی و ترافیک بالای این واژه ها در موتورهای جستجو حکایت دارد.

بازی نهنگ آبی چیست؟
بازری نهنگ آبی در واقع یک چالش است که توسط فردی در روسیه راه اندازی شده و در آن یک نفر هادی و راهنما است که از طریق شبکه های اجتماعی ماموریت هایی را به دیگران می سپارد که شامل اقدامات ناهنجار و آسیب فیزیکی نیز می باشد.

این چالش عجیب 50 مرحله دارد که مرحله نهایی آن خودکشی است و هادی (راهنما) از فرد می خواهد تا خود را از بین ببرد و از طریق اطلاعات خصوصی که در مراحل قبل جمع کرده او را برای این کار تحت فشار قرار می دهد.

بازی نهنگ آبی چیست؟ / ماجرای خودکشی تهران و اصفهان
بازی نهنگ آبی

برنامه بازی نهنگ آبی وجود خارجی ندارد و از طریق لینک هایی در شبکه مجازی این چالش پیش می رود و برنامه هایی که در خصوص بازی نهنگ آبی وجود دارد راهنمای این چالش هستند و لینک های دانلود بازی نهنگ آبی در فضای نت غیرواقعی هستند.

لازم به ذکر است فردی که این چالش را در روسیه راه اندازی کرده بود مدتها قبل بازداشت شده و شبکه ای که برای گسترش این بازی راه اندازی کرده بود منهدم شده است اما هنوز عده ای در برخی نقاط جهان اسیر این چالش شیطانی می شوند.

مقامات مسئول هر چند خودکشی بازی نهنگ آبی در ایران را تکذیب کرده اند اما خطر آن را جدی می دانند و از والدین درخواست شده تا مراقبت های لازم را از فرزندانشان داشته باشند.

بازی نهنگ آبی چیست؟ / ماجرای خودکشی تهران و اصفهان
بازی نهنگ آبی / دانلود بازی نهنگ آبی / دانلود نهنگ آبی
بازی نهنگ آبی چیست / چالش نهنگ آبی

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: