bazarnews

کد خبر: ۳۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین به زائران توصیه کرد دفترچه‌های بیمه خود را در ایام اربعین همراه داشته باشند.
بازار نیوز - جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات از اسکان ۷۰ هزار نفر هم‌زمان با اربعین امسال در صحن حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: حرم امام حسین(ع) کم‌تر از ۱۰ هزار مترمربع و حرم امیرالمؤمنین(ع) زیر ۱۲ هزار مترمربع است و این مساحت، پاسخگوی جمعیت امروزی نیست و توسعه حرم‌ها یکی از مأموریت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات است، در کربلا، نجف و سامرا طرح‌های خوبی در خصوص توسعه حرم مطهر در حال اجرا است.

اسماعیل بیگی افزود: بخشی از پروژه‌های نجف در سال جاری افتتاح می‌شود، در ایام اربعین سال گذشته ۷۰ هزار نفر در صحن و شبستان حضرت زهرا(س) اسکان دادیم، امسال نیز برنامه برای اسکان دادن همین تعداد زائر را داریم، اگر صحن و شبستان حضرت زهرا(س) تکمیل شود، امکان اسکان ۲۰۰ هزار نفر در این صحن وجود خواهد داشت.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین هم به زائران توصیه کرد دفترچه‌های بیمه خود را در ایام اربعین همراه داشته باشند. پیر حسین کولیوند بر آماده‌سازی کمیته درمان اربعین هم تأکید کرد و افزود: دارو به میزان کافی دپو شده و خون و فراورده‌های خونی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی قرار داده‌شده است و با کمک معاون درمان وزارت بهداشت، زیرساخت‌های بیمارستان‌های قصر شیرین و سرپل ذهاب توسعه یافت.

معاون طرح و توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به امکان استفاده رایگان زائران از اینترنت وای فای در مرزها، از تلاش برای رفع نقاط کور ارتباطی خبر داد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن هم با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ مرکز معتبر برای فروش بلیت قطار اربعین تعیین‌شده است، از افزایش ۲۱ درصدی ظرفیت صندلی‌ها در ایام اربعین امسال خبر داد. به گفته اسماعیل رادکانی از کرمانشاه تا مرز خسروی و همچنین مهران، ایلام تا مهران و به همین ترتیب مرز چذابه و شلمچه تلاش شده که نقطه کوری در بحث ارتباطات وجود نداشته باشد و خطوط ارتباطی این نقاط تقویت‌شده است.

توقف موقت کاروان‌های زیارتی شرکت‌های خدماتی و زیارتی در روزهای آینده به علت آغاز پیاده‌روی اربعین 96 حسینی (ع)ننماینده سازمان حج و زیارت در کشور عراق هم از توقف موقت کاروان‌های زیارتی شرکت‌های خدماتی و زیارتی در روزهای آینده به علت آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) خبر داد.

 به گفته سید مرتضی حسینی با توجه به آغاز سفرهای زائران ایرانی برای همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به‌صورت موقت اعزام کاروان‌های زیارتی متوقف می‌شود و آخرین روز حضور کاروان‌های عتبات در عراق روز ۱۳ آبان است و  تا ۲۵ صفر اعزام کاروان زیارتی متوقف و به مدت ۱۰ روز هیچ زائری در قالب کاروان‌های زیارتی در عراق حضور ندارد.


نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: