bazarnews

کد خبر: ۳۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
ضمانت نامه هایی که در گمرک استفاده می شود انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها به منظور خاصی صادر می شوند.
بازار نیوز -  این ضمانت نامه های در مواقعی به کار می رود که وارد کننده کالا توان پرداخت یک جا و نقدی سود و عوارض گمرکی کالای وارد شده را نداشته باشد و ناگزیر است از گمرک درخواست نماید با تعیین مهلتی برای پرداخت بدهی مجوز ترخیص کالا را قبل از پرداخت سود و عوارض گمرکی صادر نماید و گمرک نیز این مجوز را در قبال صدور ضمانت نامه بانکی به انجام می رساند.

ضمانت نامه ترانزیت کالا:
این گونه ضمانت نامه ها به منظور تضمین پرداخت سود و عوارض گمرکی کالاهایی صادر می شود که قصد وارد کننده،صرفا ترانزیت کالا،(ورود از مرز بازرگان و خروج از گمرک جنوب) می باشد. لذا وارد کننده حسب درخواست گمرک،مبنی بر حصول اطمینان از جهت خروج و ترانزیت کالا به اخذ ضمانت نامه از بانک اقدام می نماید.

 ضمانت نامه ترخیص موقت کالا :
 زمانی که قصد وارد کننده از ورود کالا برگزاری نمایشگاه یا نمونه برداری،قالب گیری و کپی برداری از کالای وارد شده باشد و قصد فروش آن کالا در داخل کشور نباشد،حسب درخواست گمرک و اطمینان از بازگرداندن کالا پس از برگزاری نمایشگاه یا نمونه برداری،این ضمانت نامه از بانک درخواست می شود.

ضمانت نامه پاساوان کالا:
 این نوع ضمانت نامه نیز به منظور تضمین سود و عوارض گمرکی می باشد و به لحاظ عدم امکان نگهداری کالا در گمرک ورودی کشور یا سایر مشکلات در پرداخت سود و عوارض مربوطه ،کالای موصوف با نظارت گمرک به سایر گمرکات کشور یا انبارهای مورد قبول گمرک منتقل و پس از پرداخت سود و عوارض مربوطه،ضمانت نامه باطل می گردد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: