bazarnews

کد خبر: ۳۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
وزیر نیروی جدید در دولت دوازدهم اغاز به کار کرده است.
بازار نیوز - وزیر نیرو در حاشیه اختتامیه نمایشگاه صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت تقاضا راهکار جدی وزارت نیرو در صنعت برق است.
 
رضا اردکانیان در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران، افزود: ایران با 77 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم جهانی قرار دارد ولی از این پس باید سرمایه گذاری بر روی مدیریت تقاضا داشته باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه روند رشد تقاضا را نمی توانیم به شکل پایدار ادامه دهیم، افزود: امسال نسبت به سال قبل بیش از 7 درصد رشد مصرف داشته ایم که باید به طور جدی به موضوع مدیریت تقاضا بپردازیم و سعی کنیم همانگونه که احداث یک نیروگاه چند هزار مگاواتی موجب رضایت خاطر می شود، کاهش چند هزار مگاوات مصرف نیز به همان اندازه سبب مسرت خاطر شود.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهارکرد: حضور بیش از 700 شرکت کننده از ایران و 29 کشور خارجی در نمایشگاه برق نشان از آن دارد که با توجه به سرمایه گذاری وسیعی که در صنعت برق در کشور شده است، امروز به حدی از خود کفایی رسیده ایم که باید بطور جدی در ارتباط به عرضه خدمات و تجهیزات مهندسی چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشیم.

اردکانیان ادامه داد: سازندگان داخلی باید به شکلی جدی تر چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به مسولیت قابل ملاحظه سازمان های دولتی در این زمینه ادامه داد: وزارت نیرو تلاش می کند تا حد امکان حضور بخش خصوصی را در خارج از ایران تسهیل کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه معاون رئیس جمهوری در سازمان برنامه و بودجه نوید داده است برای فراهم کردن منابع لازم باز پرداخت مطالبات بخش خصوصی به شکل موثرتری در آینده اقدام کند، افزود: میزان این مطالبات بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان است که ظرفیت های قانونی و مکانیزم های مختلف و متنوعی وجود دارد تا دولت در آستانه تدوین لایحه بودجه سال 97 سعی کند از ظرفیت فراهم شده در کشور برای اشتغال و ساخت داخل و حضور موثر در منطقه استفاده کند.

اردکانیان برنامه صادرات برق را مستلزم همکاری متقابل با کشور های همسایه دانست و اظهار امیدواری کرد که همکاری مناسبی در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به طور جدی برای عرضه محصولات خود در پی بازار منطقه ای باشد، افزود: دولت نیز بطور جدی به حمایت های خود ادامه خواهد داد و وزارت نیرو نیز با برگزاری جلسات و ارتباط فعالتر با سندیکای برق که بیش از 600 عضو حقیقی و حقوقی دارد این حمایت را پیگیری می کند.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت نیرو در دولت دوازدهم، افزود: در بخش برق بطور جدی به افزایش راندمان، کاهش تلفات و مدیریت تقاضا در کنار فعالیت های جاری همچون احداث ظرفیت های نیروگاهی، ادامه خواهیم داد.

 هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق که از روز شنبه با حضور 458 شرکت داخلی و 310 شرکت خارجی آغاز به کار کرده بود، عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و همچنین وزیر نیرو به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه شرکت هایی از 30 کشور مانند آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلیس، سوئد، امارات و روسیه حضور داشتند.

در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق، شرکت هایی از بخش های مختلف صنعت برق در زمینه های سیم، کابل، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم های ابزار دقیق به نمایش آخرین دستاوردهای خود پرداختند.

در این نمایشگاه 2نشست تخصصی در زمینه «اقتصاد برق» و «چالش های صنعت در حوزه صادرات» برگزار شد.
ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: