bazarnews

کد خبر: ۳۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
مائوریسیو ماکری، رییس جمهور آرژانتین از آمریکا خواست صادرات نفت ونزوئلا را تحت تحریم کامل قرار دهد.
بازار نیوز -  رییس جمهور آرژانتین در مصاحبه با روزنامه فایننشیال‌ تایمز گفت: وضعیت اجتماعی در ونزوئلا به سرعت وخامت پیدا کرده و اقدامات قاطعانه‌تر برای سرنگونی دولت نیکولاس مادورو نیاز است.

پیش از این بارها گفته شده بود که تحریم نفتی کامل علیه ونزوئلا، به پالایشگاه‌های نفت منطقه گلف کاست آمریکا لطمه خواهد زد و شاید به این دلیل تاکنون از سوی واشنگتن مورد استفاده قرار نگرفته است.

بعلاوه دورنمای ونزوئلا در صورت برکناری مادورو روشن‌تر نخواهد داد و تنها ممکن است از تیرگی روابط میان کاراکاس و واشنگتن بکاهد.

زمانی که خبر تصمیم ونزوئلا برای تغییر شرایط بدهی خود منتشر شد، نگرانی‌ها نسبت به اینکه این کشور دیگر نتواند بدهی‌های خود را بازپرداخت کند و دچار ورشکستگی شود، ایجاد شد اما دارندگان اوراق قرضه دولتی ونزوئلا به نظر می‌رسد با پرداخت‌هایی که ونزوئلا انجام می‌دهد حتی اگر با تاخیر باشد مشکلی ندارند.

مسئله دیگری که دارندگان اوراق قرضه و طلبکاران دولت ونزوئلا نسبت به آن راضی نیستند، بیانیه‌های رهبران اوپوزیسیون است که اعلام کرده‌اند اگر دولت تغییر کند برخی از بدهی‌ها از جمله اوراق قرضه شرکت PDVSA که توسط گلدمن ساکس خریداری شده‌اند را پرداخت نخواهند کرد. تحت چنین سناریویی، گلدمن ساکس میلیون‌ها دلار از دست می‌دهد.

در این بین، دولت آرژانتین برای تسریع روند بهره‌برداری از منابع نفتی کشور تلاش‌های زیادی کرده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: