bazarnews

کد خبر: ۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
در پی حادثه تأسف بار زلزله در استان‌های غربی کشور، تعداد از پرورش دهندگان سگ‌های امداد و نجات ژرمن شپرد در یک حرکت خود جوش به کمک زلزله زدگان شتافتند.
بازار نیوز -  در اولین روز پس از زلزله دلخراش استان‌های غربی کشور، تعدادی از پرورش‌دهندگان سگ‌های امداد و نجات ژرمن شپرد همگام با سایر هموطنان، در یک حرکت انسان دوستانه با حضور در استان‌های زلزله‌زده ضمن هم‌دردی با ساکنین این مناطق، با استفاده از سگ‌های آموزش دیده اقدام به یافتن کشته‌ها و افراد زنده احتمالی کردند.
محمد درخشان یکی از پرورش دهندگان سگ‌های امداد و نجات است که هم اکنون در استان کرمانشاه حضور دارد. او می‌گوید: حدود یک دهه مشغول پرورش و تربیت سگ‌های ژرمن شپرد است و اخیرا به آموزش سگ‌هایی که قابلیت و پتانسیل بالایی برای امداد و نجات و زنده‌یابی دارند ورود پیدا کرده است.

وی ادامه می‌دهد: به محض شنیدن خبر متأثر کننده زلزله در کرمانشاه و تعدادی از استان‌های غربی کشور، من و همکارانم اقدام به انتقال سگ‌های تعلیم دیده خود به محل حادثه کردیم و اکنون مشغول یافتن کشته‌ها و افراد زنده احتمالی هستیم.

این پرورش دهنده سگ‌های ژرمن شپرد معتقد است؛ در حال حاضر این سگ‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها در جهت امداد رسانی به مردم مصیبت دیده و یافتن عزیزان آن‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، سگ‌های ژرمن شپرد یا سگ‌های چوپان آلمانی، سگ‌های شجاع و باهوشی هستند که با اصلاح ژنتیک و برجسته کردن ژنوم‌های برتر توانسته‌اند در تمام دنیا با عنوان سگ‌های نگهبان، راهنمای نابینایان و جستجو و نجات قابلیت زیادی خدمات به انسان‌ها را پیدا کنند. در حال حاضر در کشور ما نیز تعدادی مرکز پرورش سگ‌های امداد و نجات ژرمن شپرد وجو دارند که مشغول به پرورش و تعلیم این سگ‌ها هستند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: