bazarnews

کد خبر: ۳۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
وضعیت آبی کرمانشاه قرمز شده است و آب برای کمک به زلزله زدگان محدود است.
بازار نیوز -توزیع ۲۰۰ هزار بطری آب معدنی در شهرها و روستاهای زلزله زده در دستور کار قرار گرفته است. در عین حال مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه از وصل شدن آب شهرهای زلزله زده تا ۴۸ ساعت آینده خبر داده است.

 در پی وقوع زلزله شب گذشته در مرزهای غربی کشور، با اقداماتی که از ساعات اولیه بامداد امروز در تأسیسات آبرسانی بخش های مختلف استان انجام شد، تأسیسات آبرسانی بخشی هایی از این استان به طور کامل در مدار بهره برداری هستند اما بخشی هایی دیگر از استان کرمانشاه همچون ثلاث باباجانی با قطع اب مواجه شده و همچنان دچار قطع آب هستند. از سوی دیگر به دلیل نوع منابع تأمین آب بخش های گسترده ای از استان کرمانشاه که در این مناطق از سراب‌ها و چشمه ها تأمین آب برخی شهرها و روستاها انجام می گیرد و تغییر کیفیت این منابع آبی، با وجود عدم قطعی آب، آب شرب لوله کشی کدر و گل‌آلود شده است.

از اینرو، توزیع سیار آب شرب در بخش های گسترده ای از این استان مرزی کشور از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شده و علاوه بر آبرسانی های تانکری، توزیع 200 هزار بطری آب معدنی در دستور کار قرار گرفته است.

* توزیع بطری های آب معدنی آغاز شد

«کیاست امیریان» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در این خصوص با تاکید بر اینکه "به دلیل زلزله رخ داده کدورت چشمه‌های آب تامین کننده شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و هرسین افزایش پیدا کرده است"، گفت: تا زمان بازگشت کیفیت آب و قابلیت شرب آن، 200 هزار بطری آب در میان زلزله‌زدگان این مناطق توزیع خواهد شد.

وی افزود: آب شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین از چشمه سراب گرم تامین می‌شود که به دلیل زلزله رخ داده در این منطقه میزان کدورت این چشمه افزایش یافته و بخشی از تاسیسات آبی این بخش نیز دچار آسیب شده است.

امیریان با اشاره به توزیع 100 هزار بطری آب در میان زلزله زدگان شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین، ادامه داد: در شهر گیلانغرب نیز میزان کدورت چشمه سراب به عنوان تامین کننده آب منطقه افزایش یافته است که به همین دلیل تا رسیدن کیفیت آب چشمه به وضعیت مناسب 50 هزار بطری آب در میان مردم زلزله زده این منطقه نیز توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهر هرسین نیز همچون مناطق یاد شده دارای مشکل افزایش کدورت چشمه آب تامین کننده شهر است که در این منطقه نیز 50 هزار بطری آب در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد گرفت تا کیفیت و شفافیت آب بهتر و قابل شرب باشد.

* تا 48 ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده وصل می شود

« علیرضا تخت شاهی» مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در خصوص وضعیت تأمین آب شهرهای زلزله زده گفت: بدلیل تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، هرسین و ثلاث باباجانی از سرآب های این شهرها و کدورت آب این سرآب ها، متأسفانه در حال حاضر آبرسانی به این شهرها عمدتاً به صورت سیار صورت می گیرد.

وی افزود: خوشبختانه در شهر کرمانشاه مشکل خاصی وجود ندارد اما در شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و گیلانغرب این میزان خسارت بیشتر بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه آب شرب شهر قصر شیرین و سرپل ذهاب از سرآب گرم سرپل تأمین می شود، آب سراب دچار آلودگی و کدورت شده و این امر باعث شده تا روند آبرسانی به این شهرها مختل شود و از طریق آب معدنی و تنکرهای آب سیار تأمین شود.

وی ادامه داد: همچنین آب شهرهای گیلانغرب و هرسین  نیز از سرآب های موجود در این شهرهای تأمین می شود، که متاسفانه بدلیل زلزله آب این سرآب ها نیز دچار کدورت شده و فعلاً قابل استفاده نیست و به این شهرها نیز از طریق تانکرها آبرسانی می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: آب ثلاث باباجانی نیز بدلیل از مدار خارج شدن ایستگاه پمپاژ برق نیز با مشکل مواجه شده که بلافاصله یک ژنراتور به منطقه اعزام شده است که امیدواریم تا یکی دو ساعت دیگر با نصب ژنراتور شاهد وصل شدن آب شهر ثلاث باباجانی باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم  با رفع کدورت آب سرآب ها بتوانیم تا 48 ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.
تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: