bazarnews

کد خبر: ۳۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
دادستان کرمانشاه گفت:در مورد تمام بناهای جدیدالاحداث در مناطق زلزله‌زده باید کار کارشناسی انجام شود.
بازار نیوز - دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: پس از انجام کمک‌رسانی و امدادرسانی در استان، در مورد تمام بناهایی که جدیدالاحداث هستند مانند مسکن مهر و بیمارستان اسلام‌آباد غرب باید کار کارشناسی انجام شود و اگر در امر احداث مشکلاتی وجود داشته باشد، افرادی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید پاسخگو باشند.

محمدحسین صادقی  در خصوص فروش غیرقانونی و گران بلیط های هواپیما و اتوبوس به مقصد کرمانشاه، گفت: آنچه که در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه بلیط‌های هواپیما و اتوبوس با افزایش مواجه شده صحت ندارد و بررسی میدانی همکاران ما در تعزیرات نیز بر این امر تاکید دارد و افزایش قیمتی در این زمینه مشاهده نشده است. اگر هم  مواردی باشد دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان تعزیرات با آن برخورد می‌کنند.

وی افزود: اگر هموطنان موردی را در این زمینه در مبدا و مقصد مشاهده کردند می توانند مستندات آن را به اداره تعزیرات ارایه دهند و حتما با آن برخورد جدی می‌شود.

صادقی تصریح کرد: در جایی که همه کشور ما یکصدا با مردم مصیبت زده و آسیب دیده همدردی می کنند، این موضوع  با اخلاق و منش ایرانی سازگار نیست که افرادی بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند و دست به اقدامات این چنینی بزنند.

دادستان کرمانشاه درباره ورود مدعی العموم به موضوع تخریب مسکن مهر و همچنین تخریب بیمارستان اسلام آباد غرب گفت: پس از این که بحث کمک رسانی و امدادرسانی در استان انجام شد، در مورد تمام بناهایی که جدیدالاحداث هستند مانند مسکن مهر و بیمارستان اسلام آباد غرب باید کار کارشناسی از حیث استحکام و نوع مصالح به کار رفته و نظارت بر جریان ساخت بناها انجام شود و اگر در امر احداث مشکلاتی وجود داشته باشد، افرادی که کوتاهی کرده اند حتما باید پاسخگوی اعمال‌شان باشند.

وی خاطرنشان کرد: فعلا نمی شود موضوع را ارزیابی کرد و گفت این ادعا و حرف که مطرح هست، درست است؛ زیرا نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی افزود: بعد از پایداری شرایط حتما موضوعات از این دست از دید ما دور نخواهد بود و به آن وارد خواهیم شد.

صادقی با اشاره به تخریب بیمارستان جدید الاحداث اسلام آباد غرب نیز گفت: این موضوع که مطرح شده بیمارستان جدید الاحداث فرو ریخته ولی ساختمان های قدیمی پابرجا هستند، باید بررسی شود و در این زمینه سر فرصت اعلام نظر می کنیم. اگر دخالتی از سوی مسئولان صورت گرفته باشد و قصوری از سوی مسببان باشد، باید پاسخگو باشند.

وی در پایان گفت: فعلا باید نیازهای اولیه تامین شود و روند امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان انجام شود و دست به دست هم دهیم تا ان شاءالله نیازها برطرف شود و بعد از تثبیت شرایط، اگر نیاز به پیگیری قضایی باشد، دوستان ما در شهرستان ها به وظیفه قانونی شان عمل خواهند کرد.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: