bazarnews

کد خبر: ۳۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
آخرین آمار از تعداد بیمه‌نامه‌ها در مناطق زلزله زده نشان می دهد تنها 10 درصد از خانه ها بیمه داشته اند.
بازار نیوز - مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۰۰ مورد بیمه‌نامه شناسایی شده است. از مجموع ۱۱ هزار واحد مسکونی شهری و ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی فکر کنم حدود ۱۰ درصد بیمه باشند.

علی رضایی در پاسخ به این که آخرین آماری که از صدور بیمه‌نامه‌ها در مناطق زلزله زده دارید، چقدر است؟ اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۱۸۰۰ مورد بیمه‌نامه شناسایی کردیم در مناطق زلزله زده ۷۰ الی ۸۰ درصد از شهرها و نزدیک به ۱۰۰ درصد روستاها خسارت داشتند.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران ادامه داد: دیروز اکیپ‌هایی در مناطق زلزله زده مستقر شده‌اند. بازدیدها را شروع کردیم از آنجایی که اکثر مردم گرفتار هستند تشکیل پرونده خسارت را خودمان انجام دادیم و اصلا اعلام خسارت از سوی خسارت دیدگان نداشتیم. ما از نماینده‌هایی که بیمه‌نامه صادر کرده بودند خواستیم آمارهایی به ما بدهند و به تعدادی از شماره تلفن‌هایی که روی بیمه‌نامه‌ها بود تماس گرفتیم و توانستیم ۱۱۰ مورد از خسارت‌ها را به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان پرداخت کنیم. البته خیلی از بانک‌های ملی و دانشگاه‌های پیام نور تحت پوشش بیمه‌نامه ما بودند که اعلام خسارت کردند.

رضایی در پاسخ به این که مقدار خسارت به خودروها در شهرهای زلزله زده چقدر بوده، اظهار کرد: مقدار خسارت ماشین‌ها بسیار بسیار زیاد است. ما بیمه‌نامه‌ای با نام طرح حامی داریم. در این بیمه‌نامه ماشین‌هایی که در پارکینگ‌ها پارک بودند و خسارت دیده‌اند نیز شامل بیمه می‌شوند و از حداقل هشت میلیون تومان و حداکثر ۳۰ میلیون تومان پوشش بیمه‌ای دارند، در نتیجه کسانی که این بیمه‌نامه را داشتند اگر حتی خودرویشان بیمه‌ بدنه ندارد، نگران خسارت‌هایی که به خودروهایشان خورده نباشند.

وی توضیح داد: آن ۱۸۰۰ مورد بیمه‌نامه‌ای که مطرح کردم ۷۰ الی ۸۰ درصد مربوط به بیمه‌نامه حامی و حدود ۲۰ درصد مربوط به بیمه‌نامه‌های واحدهای صنفی می‌شد. بیمه‌نامه‌های روستاییان کمترین بیمه‌نامه را تشکیل می‌داد.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران در پاسخ به این که از مجموع خسارت‌هایی که در شهرها و روستاهای زلزله زده به وقوع پیوسته چند درصد بیمه‌نامه داشتند، گفت: از مجموع ۱۱ هزار واحد مسکونی شهری و ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی فکر کنم حدود ۱۰ درصد بیمه باشند که البته این آمار تنها مربوط به بیمه ایران نیست و منظورم از هر نوع بیمه‌نامه و از هر شرکتی است.

رضایی که در سرپل ذهاب حضور داشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ نحوه خدمات‌رسانی به آنجا، اظهار کرد: شاید درست باشد که بگویم تنها ارگانی که وفای به عهد داشته صنعت بیمه بوده است. در حال حاضر در منطقه نیاز گسترده‌ای به چادر وجود دارد، چرا که اینجا بسیار سرد است، متاسفانه مدیریت درستی در مورد پخش چادر صورت نگرفته و حتی خیلی‌ها می‌گفتند که ما غذا داریم و چادر می‌خواهیم.

وی ادامه داد: در تمام دنیا از جمله کشور ترکیه که در همسایگی ما قرار دارد بیمه‌نامه حوادث غیرمترقبه اجباری است. اگر این بیمه‌نامه اجباری بود ما به جای این که سه الی ۱۰ درصد خسارت پرداخت کنیم ۱۰۰ درصد خسارت‌ها را می‌دادیم و مردم هم راضی بودند.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران توضیح داد: اگر کل این مناطق زلزله زده بیمه‌نامه داشتند حداکثر تعهد بیمه ایران ۳۰ میلیارد تومان بود و باقی مبلغ را ما می‌توانستیم از بیمه گران اتکایی بگیریم و از این طریق علاوه بر جبران شدن خسارات ارز وارد کشور می‌شد، چرا که تخمین زده شده که کل خساراتی که این زلزله در بر داشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رضایی در پایان گفت: ما در بیمه‌نامه ایران بخشنامه‌ای داریم تا کسانی که تا ۱۵ روز آینده بیمه‌نامه حوادث زلزله بخرند ۵۰ درصد تخفیف خواهند گرفت.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: