bazarnews

کد خبر: ۳۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
نشنال‌جئوگرافی تصاویری دلخراش از وضع مسلمانان روهینگیا منتشر کرد.
بازار نیوز -  یک عکاس به نام «ویلیام دنیلز» تصاویری دردآور از شرایط مسلمانان روهینگیا که از جنایات ارتش میانمار فرار کرده‌اند، تهیه کرد. این عکاس اوایل ماه سپتامبر به بنگلادش رفت و جزو نخستین کسانی بود که از درماندگی مسلمانان روهینگیا عکسبرداری کرد. در آن زمان تعداد کسانی که به بنگلادش فرار کرده بودند 50 هزار نفر بود، در ماه اکتبر تعداد آنها به نیم میلیون نفر رسید و امروز 600 هزار روهینگیایی در پناهگاه‌های این کشور هستند.

عملیات بی‌رحمانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا که در این کشور اقلیت هستند از ماه اوت آغاز شد و کشتارها تا امروز ادامه دارد. مسلمانان روهینگیا از چند دهه پیش مورد ظلم و ستم دولت میانمار قرار گرفته‌اند و با اینکه سابقه سکونت آنها در این کشور به چندین قرن می‌رسد دولت میانمار آنها را مهاجرانی بنگلادشی می‌داند. از آنجاییکه دولت میانمار حق شهروندی آنها را به رسمیت نمی‌شناسد آنها را به شدت سرکوب می‌کند.

«آنگ سان سو چی» رهبر حزب حاکم میانمار که سال‌ها برای برقراری دموکراسی در برابر دیکتاتوری مقاومت کرد و جایزه صلح نوبل را گرفت، امروز مقابل جنایاتی که در حق مسلمانان روهینگیا صورت می‌گیرد سکوت کرده است. سکوت سو چی انتقادات بین‌المللی را در پی داشته است و برندگان جایزه نوبل خواستار پس گرفتن این جایزه از او شده‌اند. سازمان ملل متحد میانمار را به پاکسازی قومی متهم کرده و از ارتش این کشور خواسته این جنایات را پایان دهد. اما مقامات میانمار این اتهامات را رد کرده‌اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: