bazarnews

کد خبر: ۳۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
مسؤولان آمریکایی ادعا کرده‌اند که نیروهای حشد شعبی عراق احتمالا از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده‌ باشند که این امر باعث تقویت وضعیت این نیروها در مناطقی از عراق شده است.

بازار نیوز -  سایت الجزیره گزارش داد، روزنامه آمریکایی "واشنگتن فیری بیکِن" به نقل از منابع آگاه در کنگره آمریکا مدعی شده است، اذعان به این امر همزمان با افزایش نگرانی‌ها در کنگره نسبت به تعامل آرام دولت آمریکا با شبه‌نظامیان شیعه است.

این منابع ادعا کردند، نگرانی نسبت به این امر وجود دارد که واشنگتن به ارائه تسلیحات و آموزش دادن این شبه نظامیان ادامه می‌دهد که این امر در چارچوب برنامه‌ای است که در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا آغاز شده و در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز ادامه یافته است!

قانونگذاران کنگره این اقدام را بزرگ‌ترین شکست سیاست خارجی آمریکا خوانده‌اند.

مسؤولان دولت ترامپ اذعان کرده‌اند که از شواهدی مطلع شده‌اند که نشان می‌دهند گروه‌های عراقی که در لیست سیاه قرار دارند،‌ از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده‌اند.

یک عضو کمیسیون امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا برای نخستین بار ادعا کرده بود، شواهدی مبنی بر استفاده شبه نظامیان شیعه عراق از سلاح‌های آمریکایی وجود دارد.

وی افزود: کنگره فشارهای خود را بر وزارت خارجه آمریکا بیشتر کرده است تا اطلاعاتی را که پیرامون رابطه میان ارتش آمریکا و حشد شعبی عراق پنهان کرده بود،‌ارائه کند.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: