bazarnews

کد خبر: ۳۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: برخی با تحریف مبانی سیاسی، مناظرات امام رضا(ع) را تحریف و تبدیل به مذاکره و گفت‌وگو کرده‌اند.
بازار نیوز - آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امروز، روزی است که از اطراف جهان هر دلداده ولایت و عترت پیامبر قلب و مغزش در حرم رضوی است، آرمانی که در همه نقاط جریان دارد این است که امروز همه می‌خواهند در عتبه مقدس حضور داشته باشند. آنچه برای ما مهم است تبیین این ارادتمندی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه عرفان به حق امام دارای مراتبی است، گفت: مرتبه نخست این است که مرز اعتقادی و فکری ما کاملاً محفوظ است و نسبت به امام باورمندی داریم اما عرفان و شناخت امام آیا در همین حد کفایت می‌کند؟ در دعای آخر زیارت جامعه کبیره درخواست داریم جزو کسانی باشیم که عارف به حق ولایت باشیم و علاوه بر این می‌خواهیم در زمره کسانی باشیم که مورد رحمت و شفاعت قرار بگیریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه آخرت و دنیای ما یک زندگی است، افزود: بشر دو زندگی ندارد اما این زندگی دو مرحله دارد که این جهان گذرا است اما مردن نابود‌شدن و فانی‌‌شدن نیست؛ در دعای آخر زیارت جامعه هم از خدا دو خواسته داریم یکی اینکه عارف به حق امام باشیم و دوم اینکه مورد شفاعت تبار پیامبر قرار بگیریم. سیره و آموزه خط امام باید در زندگی پیاده شود تا مشمول شفاعت قرار بگیریم.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند امام یک مسئله‌گوی اخلاقی و احکام است و باید زمان دستورات فردی و اخلاقی سراغ امام برویم و به همین اکتفا کنیم در حالی که امام این نیست. امامت امام رضا(ع) این است که سیره و روش ایشان را اخذ کنیم و از آن راهبرد بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی گفت: امام رضا(ع) یک شخصیت والای سیاسی بوده که مقابل توطئه‌ها ایستادگی کرد و این برای امروز ما راهبرد است. امام رضا(ع) یک گوشه‌نشین اخلاقمدار نبود که نسبت به بلایایی که بر سر اسلام می‌آید، بی‌تفاوت باشد. امام برابر همه مسائل برخورد و مقابله و جنگ داشت و توطئه‌های فرهنگی دشمن را برملا کرده و در مقابل آن مناظره می‌کرد و عده‌ای می‌گویند امام گفت‌وگو می‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) مبارزه می‌کرده؛ دستگاه هم به این نتیجه رسیده بود که مردم سراغ اهل‌بیت(ع) می‌روند و برای اینکه مردم دیگر در این خانه را نزنند با یک ژست آزاداندیشی، یهودیت و مسیحیت را آزاد کردند و امام در مقام مبارزه با این توطئه میدان مناظره تشکیل داد و نه میدان مذاکره و با منطق، این‌ها را شکست داد و توطئه مامون عملیاتی نشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: آقایان در مبانی سیاسی خود می‌خواهند این‌ها را از میان ببرند و مقاومت انقلابی را بکوبند و یک سفره آماده فراهم شود و می‌گویند امام رضا(ع) مذاکره کرد؛ اهل کتاب قرار بود سفره اسلام و بساط دین را از میان ببرند و امام رضا(ع) با این‌ها مقابله کرد و اینکه واژه را تحریف و راه را برای سیاستگذاری تساهل و تسامح با استکبار باز کنیم بزرگترین برخورد با امام است.
تسنیم
برچسب ها: علم الهدی ، امام رضا ، مشهد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: