bazarnews

کد خبر: ۳۶۱۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
اکونومیست در تحلیلی تاکید کرده است که عربستان نمی تواند وارد جنگ با ایران شود.
بازار نیوز - «واحد اطلاعات اکونومیست» در گزارشی تحلیلی، آینده تنش میان ایران و عربستان و امکان وقوع جنگ مستقیم میان دو طرف را مورد بررسی قرار داد. اکونومیست با تاکید بر اینکه عربستان بدون آمریکا توانایی ورود به جنگ مستقیم با ایران را ندارد و آمریکا نیز در شرایطی نیست که بخواهد وارد یک جنگ جدید در خاورمیانه شود، احتمال وقوع درگیری نظامی مستقیم میان دو طرف را اندک توصیف کرده ‌است. با این همه اکونومیست چنین پیش‌بینی کرده ‌است که نبرد‌های غیر‌مستقیم و نیابتی بین ایران و عربستان گسترش خواهد یافت.

تشدید تنش‌ها میان ایران و عربستان احتمال وقوع جنگ مستقیم یا نیابتی بین این دو کشور را در منطقه خاورمیانه افزایش داده است. حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه ریاض و استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، در خاک عربستان دو اتفاقی است که عربستان و متحدانش، ایران را متهم اصلی آن می‌دانند و آن را به مثابه جنگ تلقی کرده‌اند.

ایران اما در پاسخ با رد ادعاهای عربستان آنها را بی‌پایه و اساس خوانده است. به گزارش «واحد اطلاعات اکونومیست» (EIU)، مواضع محتاطانه هر یک از طرف‌ها تا حدودی احتمال وقوع جنگ مستقیم را کمرنگ می‌کند: از یک طرف ایران به‌دنبال راهی برای حفظ توافق هسته‌ای است و از طرف دیگر عربستان و متحدانش همچون آمریکا تمایلی به به‌کارگیری نیروهای نظامی خود ندارند.

سال‌ها پیش از اجرای توافق هسته‌ای، تحریم‌های بین‌المللی گسترده، اقتصاد ایران را با چالش روبه‌رو کرده بود. در آن زمان‌ ایران کشوری منزوی از نگاه جامعه جهانی بود. در سال‌های اخیر اما جایگاه منطقه‌ای و حتی بین‌المللی این کشور متحول شده است. کمک‌های مستشاری ایران در عراق و سوریه، گروه تروریستی داعش را در این کشورها زمین‌گیر کرده است. قدرت گرفتن حزب‌الله در لبنان از دیگر موفقیت‌های ایران بوده است. البته نفوذ قدرت ایران تنها به کشورهای منطقه ختم نشده و تأثیرات بین‌المللی این کشور نیز در حال گسترش است. به‌عنوان مثال، ایران در ابتدای گفت‌وگوهای صلح سوریه جایگاهی نداشت. اکنون اما این کشور بازیگر اصلی این گفت‌وگوها است. در این میان، لغو تحریم‌های بین‌المللی مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای، فصل جدیدی از تعاملات اقتصادی ایران با کشورهای جهانی گشود. نتیجه همکاری با کشورهای جهانی، رشد اقتصادی چشمگیر ایران در سال گذشته بود. به گزارش «واحد اطلاعات اکونومیست»، رویارویی نظامی ایران با عربستان سعودی که به احتمال زیاد آمریکا را نیز وارد خواهد کرد، دستاوردهای سال‌های اخیر این کشور را با خطر روبه‌رو خواهد ساخت.

بنابراین منطقی است که طرف ایرانی از هر نوع تنشی دوری کند، سیاستی که یکی از سرمشق‌های ایران پس از انقلاب اسلامی بوده است (خودداری از حمله). به نوشته «اکونومیست» اگر ایران در این سیاست خود ثابت قدم باشد، می‌تواند از بسیاری از هزینه‌های انسانی و اقتصادی جلوگیری کند. این سیاست هوشمندانه ایران همچنین می‌تواند منافع منطقه‌ای عربستان را با تهدید روبه‌رو سازد.  به گزارش «واحد اطلاعات اکونومیست»، سناریوهایی وجود دارد که می‌تواند منجر به وقوع جنگی جدید در منطقه خاورمیانه شود. اول، با توجه به اینکه رقابت ایران-عربستان یک بازی با حاصل جمع صفر است، در صورتی که طرف ایرانی با تهدید روبه‌رو شود، با تمام قوا از دستاوردهای خود در منطقه دفاع خواهد کرد. دوم، تحرکات جسورانه و غیرقابل پیش‌بینی شاهزاده محمدبن‌سلمان به راحتی می‌تواند جنگ نظامی در منطقه ایجاد کند. سوم، استفاده از جنگ نیابتی – که تاکنون ایران پیروز قاطع آنها بوده است – نابودی مزدوران آل‌سعود و قدرت گرفتن نیروهای تحت حمایت ایران همچون حزب‌الله، انصارالله و نیروهای مردمی عراق و سوریه را در پی داشته است. بنابراین این گروه‌های وفادار به ایران می‌توانند بدون دستور مستقیم این کشور، وارد جنگ با عربستان شوند.

شاهزاده عربستان به‌دنبال چیست؟

به عقیده محمدبن‌سلمان، شاهزاده و ولیعهد سعودی‌ها، در سال‌های اخیر دو عامل موجب قدرت گرفتن ایران در منطقه شده است: کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه و سیاست‌ خارجی عربستان در منطقه. بنابراین او به منظور مقابله با نفوذ هر چه بیشتر ایران در منطقه، تصمیم به اتخاذ مواضع شدیدتر علیه این کشور گرفته است. شاهزاده عربستانی با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ و حمایت‌های دولت آمریکا در اتخاذ این مواضع جسورتر نیز شده است. در داخل عربستان نیز محمدبن‌سلمان مسیری هموار برای نشستن بر تخت سلطنت دارد. در این باره، محدود ساختن نفوذ ایران در منطقه و مقابله با این کشور می‌تواند محبوبیت داخلی برای او به همراه داشته باشد، محبوبیتی که مسیر حذف مخالفان و رسیدن به پادشاهی را برای او هموارتر خواهد ساخت. به نوشته «اکونومیست»، فراتر از همه، محمدبن‌سلمان به «پیروزی» در سیاست خارجی نیاز دارد. بنابراین به‌دنبال بن‌بست یمن و قطر، سعودی‌ها تلاش‌های خود را برای مقابله با ایران بیشتر خواهند کرد.

احتمال اندک جنگ مستقیم

بر مبنای شواهدی که در بالا ارائه شد، احتمال صف‌آرایی نظامی عربستان علیه ایران یا حمله هوایی این کشور به حزب‌الله وجود دارد. البته عربستان سعودی به تنهایی توانایی و تجهیزات نظامی لازم را برای رویارویی مستقیم با ایران ندارد (این کشور حتی قادر نیست خود را از بن‌بست یمن نجات دهد). از طرفی گرچه دونالد ترامپ حمایت خود را از عربستان برای حمله به ایران اعلام کرده است، اما با توجه به عدم برخورداری از حمایت داخلی، به‌نظر نمی‌رسد دولتمردان آمریکایی بخواهند وارد جنگی دیگر در خاورمیانه شوند.

به باور نویسنده «اکونومیست» به احتمال زیاد عربستان راهکار سه‌جانبه را برای مقابله با ایران اتخاذ خواهد کرد. سعودی‌ها به دنبال ایجاد موج ایران‌هراسی در جامعه بین‌المللی به‌خصوص کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای هستند تا به‌واسطه آن مذاکرات هسته‌ای از سرگرفته شود (برای ایجاد مفاد سختگیرانه‌تر) و تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران وضع شود. در جبهه دیگر آنها تلاش خواهند کرد تا آمریکا و اسرائیل را به جنگ با ایران و حزب‌الله ترغیب کنند. در این راستا بیانات تحریک‌آمیز، قسمتی از جنگ لفظی عربستانی‌ها خواهد بود. البته بی‌میلی ایران به مذاکره مجدد و خواست اروپایی‌ها برای حفظ برجام به احتمال زیاد این سیاست عربستانی‌ها را با شکست روبه‌رو خواهد ساخت. بنابراین تنها امید عربستان، اسرائیل خواهد بود، متحدی که نگرانی‌های مشابهی درخصوص ایران دارد. خصومت‌های‌ ضد ایرانی عربستان و رژیم صهیونیستی می‌تواند موجب جنگ در جنوب لبنان و سوریه شود.  یکی دیگر از ابزارهای عربستان، قدرت سیاسی و مالی این کشور است. تاکنون عربستان توانسته با به‌کارگیری این ابزار، کشورهای عربی را ترغیب به تحریم قطر و جامعه بین‌المللی را مجبور به سکوت علیه جنایات این کشور در یمن سازد.

بازی بی‌پایان آل‌سعود

به گزارش «واحد اطلاعات اکونومیست»، اقدامات عربستان، لبنان – کشوری که توازنی بی‌نظیر از اقلیت‌های قومی و مذهبی دارد – را بی‌ثبات خواهد ساخت. البته همانند سیاست‌های ریاض در برابر قطر و یمن، فشارهای عربستان بر لبنان ثمری نخواهد داشت. با توجه به اینکه تصور می‌شود سعد حریری به اجبار آل‌سعود مجبور به استعفا شده باشد، ملت لبنان دل خوشی از عربستان ندارند. از طرفی حزب‌الله که مورد حمایت ایران و متشکل از جمعیت شیعه‌نشین لبنان است، نه تنها به‌عنوان یک گروه شبه‌نظامی و حزب سیاسی در این کشور شناخته می‌شود بلکه بسیار در میان مردم لبنان محبوبیت دارد. به‌علاوه هیچ نیروی نظامی در لبنان توانایی مقابله با حزب‌الله را ندارد.

در یمن، ایجاد محدودیت در ارسال محموله‌های دریایی و هوایی توسط عربستان، عواقب ناگواری برای مردم این کشور داشته است. قحطی و شیوع بیماری‌هایی همچون وبا در یمن به رکوردی تاریخی رسیده است. در حال حاضر یمنی‌ها شدیداً به غذا و دارو نیاز دارند. در این راستا ممکن است فشارهای بین‌المللی – عمدتا از جانب سازمان‌ملل – سعودی‌ها را وادار به کاهش محدودیت‌ها کند. به نوشته «اکونومیست»، فاجعه انسانی که عربستانی‌ها در یمن ایجاد کرده‌اند، تلاش‌های این کشور به منظور ایجاد اجماع جهانی برای مقابله با ایران را خنثی خواهد ساخت. بدون کسب هیچ نوع پیروزی و موفقیتی در کشورهای یمن و لبنان، محمد‌بن‌سلمان برای به کرسی نشاندن اهداف ضد ایرانی خود، منطقه را به بی‌ثباتی بیشتر خواهد کشاند. «واحد اطلاعات اکونومیست» در انتهای تحلیل خود اینگونه نتیجه‌گیری می‌کند: «گرچه انتظار ما این است که در حال حاضر جنگ مستقیم میان ایران و عربستان به وقوع نخواهد پیوست، اما پیش‌بینی می‌شود جنگ نیابتی این دو کشور گسترش یابد.»

دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
کسی که بی شرمانه ادعای مبارزه با تروریسم را دارد باید تروریست های را هدف قراردهد و نه درمدت سه سال است مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را
سعودی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
دوستان عربستان سعودی حامی داعش و تمام تروریست های منطقه وجهان هستند.

کشتهشدن ۱۳ غیرنظامی در تازهترین جنایت ائتلاف سعودی در یمن
29 آبان 1396 ساعت 8:36
ائتلاف متجاوز سعودی با بمباران مناطقی در استانهای صنعا و الجوف در یمن، ۱۲ غیرنظامی را به شهادت رساند و بیش از ۶ تن دیگر را مجروح کرد.
در حمله هوایی جنگندههای ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی به استانهای صنعا و الجوف، 12 غیرنظامی کشته و بیش از 6 تن دیگر زخمی شدند.
یک منبع محلی در استان الجوف گفت که در پی حمله هوایی ائتلاف متجاوز به یک منزل مسکونی در منطقه «الهیجه» در بخش «المصلوب» در استان شمالی الجوف، هشت کودک و سه زن کشته شدند.
در استان صنعا نیز جنگندههای ائتلاف متجاوز 6 بار منطقه «بیت نعم» در بخش «همدان» را بمباران کردند که در جریان آن، یک شهروند کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.
جنگندههای ائتلاف همچنین طی ساعات گذشته 31 بار استانهای تعز، حجه، صعده و قطاع نجران را بمباران کردند.


کشتهشدن ۱۳ غیرنظامی در تازهترین جنایت ائتلاف سعودی در یمن
29 آبان 1396 ساعت 8:36
ائتلاف متجاوز سعودی با بمباران مناطقی در استانهای صنعا و الجوف در یمن، ۱۲ غیرنظامی را به شهادت رساند و بیش از ۶ تن دیگر را مجروح کرد.
در حمله هوایی جنگندههای ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی به استانهای صنعا و الجوف، 12 غیرنظامی کشته و بیش از 6 تن دیگر زخمی شدند.
یک منبع محلی در استان الجوف گفت که در پی حمله هوایی ائتلاف متجاوز به یک منزل مسکونی در منطقه «الهیجه» در بخش «المصلوب» در استان شمالی الجوف، هشت کودک و سه زن کشته شدند.
در استان صنعا نیز جنگندههای ائتلاف متجاوز 6 بار منطقه «بیت نعم» در بخش «همدان» را بمباران کردند که در جریان آن، یک شهروند کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.
جنگندههای ائتلاف همچنین طی ساعات گذشته 31 بار استانهای تعز، حجه، صعده و قطاع نجران را بمباران کردند.
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
سخنان عادل الجبیربی ادب شرم آوربود.
کاری می کنم عادل الجبیربی ادب اقدامتش پشیمان شود.
عربستان سعودی دشمن تاریخی مظلومان و مسلمانان است.
اگر کشورهای به اصطلاح اسلامی می خواهند به مردم یمن کنند باید ازحمایت سعودی ها جنایتکارشماره یک دست بردارند.
اقدامات سعودی ها هیچ ارتباطی به اسلام و پیام اسلام ( ص ) ندارد.
دین سعودی ها دین اسلام نیست.
سعودی ها جرات حمله به ایران را ندارند.
عربستان و متحدانش جرات حمله به ایران را ندارند.
بار دیگربه وزیر خارجه بی ادب عربستان سعودی هشدار می دهیم
تاکید ایرانی ها برمقابله عملی با رژیم متجاوزعربستان سعودی.
اقدامات عربستان سعودی بی پاسخ نخواهد ماند.
دشمن شماره یک همه ما عربستان سعودی است.
عربستان سعودی عامل بی ثباتی منطقه و تقویت گروه های تکفیری و تمام تروریست های منطقه است.
درس های فراموش نشدنی جدیدی به سعوری ها می دهیم.
سعودی ها ازکاری که دریمن و منطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
زمان مناسب برای پاسخ ایران به تجاوزهای عربستان فرار رسیده است.
ایران توانایی حمله به عربستان ومتحدانش را درمنطقه دارد.
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را درعربستان سعودی، امارات، اسرائیل، بحرین ببندند.
آمریکایی ها می خواهیم که دهان سگ هارشان را درمنطقه ببندند.
کسی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد باید تروریست های را هدف قراردهد ونه یمنی ها را
مدعیان حقوق بشر برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارند.
سازمان های بین المللی برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارند.
عادل الجبیربی ادب با آتش بازی کرد.
عادل الجبیر بی ادب با آتش بازی می کند.
عادل الجبیر هیچ غلطی نمی تواند بکند.
همه گزینه ها درباره عربستان ومتحدانش روی میزاست.
عادل الجبیر یک جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.
ما به شما سیلی خواهیم زد.
عربستان سعودی توان ژاندارمی خاورمیانه را ندارد
عادل الجبیربی ادب وزیر خارجه عربستان سعودی باید رفتارش را اصلاح کند.
هیچکس نمی تواند ایران و ایرانی را تهدید کند.
آل سعود جرات آغاز جنگ با ایران را ندارد.
بدون پاسخ نخواهد ماند جواب موشک!
هر جای عربستان سعودی را بخواهیم بمباران می کنیم.
ایران، سوریه، عراق، افغانستان ویمن/ هرنوع ما جراجویی پشیما برای شما خواهد داشت.
آماده جنگ با عربستان سعودی هستیم
ایران توانایی مقابله عربستان ومتحدانش را دارد.
تمام شهرهای عربستان سعودی را به خاکستر تبدیل می کنیم
هیچ کشور جنایتکارنمی تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند.
موشک جدید ایران در7 دقیقه به ریاض می رسد.
ایران باید پاسخ دندان شکنی به عربستان سعود بدهد.
ایران می تواند همه شهرهای عربستان را نابود کند.
پاسخ دندان شکنی به عربستان سعودی می دهیم.
به سعودی ها و حامیانشان پاسخ جدی می دهیم.
ریاض با چند موشک نابود می کنیم.
انتقام خون شهدای حادثه تروریستی را از عربستان سعودی می گیریم.
عربستان تبدیل به انبارهای سلاح های آمریکایی شود بازهم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
آل سعود بداند با تبدیل عربستان به انبارسلاح های آمریکایی هیچ قرتی برای خود ایجاد نمی کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریسم حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازالقاعده حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازطالبان حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازگروهک تروریستی منافقین حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای جنایتکاران حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازدشمنان دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان، بشریت حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم از رژیم کود ک کش صهیونیستی حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریست های داعش حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتکفیری ها حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازمخالفان سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازارتش آزاد سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریست های سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم از کشورهای حامیان تروریسم حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای حامیان داعش حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای ضد مسلمانان حمایت می کند.
مدعیان حقوق بشر با نام دموکراسی دریافت دلارنجس سعودی ها آدمکشی می کنند.
که ریاض به جای مبارزه با تروریسم درحال نسل کشی و قتل عام مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن است
نطام درعربستان سعودی تغییرنکرده است و مانند همیشه حمله می کند، می کشد و برای توجیه اقدامتش دروغ می گوید.
رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی پایگاه‌های آمریکا هستند.
رژیم بحرین و امارات پایگاه‌های آمریکا هستند.



ما اعتقادی به کشورهای عربی و کشورهای غربی نداریم
رژیم جنایتکارآل سعود مررج اسلام آمریکایی است.
سران بی ادب عربستان سعودی با دستور حمله به یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند.
عربستان سعودی مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دریمن ومنطقه شده است.
رژیم جنایتکارآل سعود مسئول کشتار مردم یمن ومنطقه وپیدایش داعش درمنطقه وجهان است.
نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم دنیا جنایات وحشیانه عربستان ومتحدانش را دریمن ومنطقه فراموش نمی کنند.
دربرابر اشغالگری عربستان ومتحدانش سکوت نمی کنیم.
ارتش عربستان هیچ تفاوتی با گروه های تروریستی دیگرندارد.
عربستان سعودی فرقی با رژیم جعلی صهیونیستی ندارد.
رِژیم جنایتکارآل سعود ازحمایت گروه های تروریستی درمنطقه وجهان دست نخواهد کشید.
عربستان سعودی ثابت کرد که پدر واقعی تروریسم درمنطقه وجهان است.
القاعده یکی ازدستگاه های دولت تروریستی عربستان سعودی است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت تروریستی عربستان سعودی است.
اهانت رژیم جنایتکارآل سعود به کشورهای منطقه
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب، اهانت، توهین و خیانت به کشورهای اسلامی است.
عربستان سعودی جزء کشوراسلامی محسوب نمی شود/ عربستان سعودی یک سازمان گروه تروریستی بین المللی درمنطقه وجهان است.
نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم دنیا، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی را با حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه مسئول حملات وحشیانه به یمن می داند.
عربستان ومتحدانش که متهم کردن حزب الله به تروریسم خدمت به رژیم صهیونیستی، آمریکا و اقدامی برای راضی کردن جنایتکاران است.
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب درواقع سرپوش گذاشتن به جنایت های، خیانت های، دخالت های وتجاوزهای خودشان مانند عربستان ومتحدانش درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه است
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب هیچگونه ارزشی قانونی ندارد.
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب غیرقانونی است.
نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به خاطر سرپوش گذاشتن به جنایات وحشیانه خودشان درمدت 7 سال درسوریه ومنطقه است.


هیچ سندی دال بر مقابله کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود با مبارزه با تروریست ها وجود ندارد.
هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود با مبارزه با تروریست ها مقابله می کند.
کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دریمن ومنطقه شده اند.
بختیاروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
ای شایعات فقط برا بالارفتن قیمت نفت هست که محقق شد
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
سخنان عادل الجبیربی ادب شرم آوربود.
کاری می کنم عادل الجبیربی ادب اقدامتش پشیمان شود.
عربستان سعودی دشمن تاریخی مظلومان و مسلمانان است.
اگر کشورهای به اصطلاح اسلامی می خواهند به مردم یمن کنند باید ازحمایت سعودی ها جنایتکارشماره یک دست بردارند.
اقدامات سعودی ها هیچ ارتباطی به اسلام و پیام اسلام ( ص ) ندارد.
دین سعودی ها دین اسلام نیست.
سعودی ها جرات حمله به ایران را ندارند.
عربستان و متحدانش جرات حمله به ایران را ندارند.
بار دیگربه وزیر خارجه بی ادب عربستان سعودی هشدار می دهیم
تاکید ایرانی ها برمقابله عملی با رژیم متجاوزعربستان سعودی.
اقدامات عربستان سعودی بی پاسخ نخواهد ماند.
دشمن شماره یک همه ما عربستان سعودی است.
عربستان سعودی عامل بی ثباتی منطقه و تقویت گروه های تکفیری و تمام تروریست های منطقه است.
درس های فراموش نشدنی جدیدی به سعوری ها می دهیم.
سعودی ها ازکاری که دریمن و منطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
زمان مناسب برای پاسخ ایران به تجاوزهای عربستان فرار رسیده است.
ایران توانایی حمله به عربستان ومتحدانش را درمنطقه دارد.
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را درعربستان سعودی، امارات، اسرائیل، بحرین ببندند.
آمریکایی ها می خواهیم که دهان سگ هارشان را درمنطقه ببندند.
کسی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد باید تروریست های را هدف قراردهد ونه یمنی ها را
مدعیان حقوق بشر برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارند.
سازمان های بین المللی برجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارند.
عادل الجبیربی ادب با آتش بازی کرد.
عادل الجبیر بی ادب با آتش بازی می کند.
عادل الجبیر هیچ غلطی نمی تواند بکند.
همه گزینه ها درباره عربستان ومتحدانش روی میزاست.
عادل الجبیر یک جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.
ما به شما سیلی خواهیم زد.
عربستان سعودی توان ژاندارمی خاورمیانه را ندارد
عادل الجبیربی ادب وزیر خارجه عربستان سعودی باید رفتارش را اصلاح کند.
هیچکس نمی تواند ایران و ایرانی را تهدید کند.
آل سعود جرات آغاز جنگ با ایران را ندارد.
بدون پاسخ نخواهد ماند جواب موشک!
هر جای عربستان سعودی را بخواهیم بمباران می کنیم.
ایران، سوریه، عراق، افغانستان ویمن/ هرنوع ما جراجویی پشیما برای شما خواهد داشت.
آماده جنگ با عربستان سعودی هستیم
ایران توانایی مقابله عربستان ومتحدانش را دارد.
تمام شهرهای عربستان سعودی را به خاکستر تبدیل می کنیم
هیچ کشور جنایتکارنمی تواند برای ایران شرط و شروط تعیین کند.
موشک جدید ایران در7 دقیقه به ریاض می رسد.
ایران باید پاسخ دندان شکنی به عربستان سعود بدهد.
ایران می تواند همه شهرهای عربستان را نابود کند.
پاسخ دندان شکنی به عربستان سعودی می دهیم.
به سعودی ها و حامیانشان پاسخ جدی می دهیم.
ریاض با چند موشک نابود می کنیم.
انتقام خون شهدای حادثه تروریستی را از عربستان سعودی می گیریم.
عربستان تبدیل به انبارهای سلاح های آمریکایی شود بازهم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
آل سعود بداند با تبدیل عربستان به انبارسلاح های آمریکایی هیچ قرتی برای خود ایجاد نمی کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریسم حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازالقاعده حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازطالبان حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازگروهک تروریستی منافقین حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای جنایتکاران حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازدشمنان دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان، بشریت حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم از رژیم کود ک کش صهیونیستی حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریست های داعش حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتکفیری ها حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازمخالفان سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازارتش آزاد سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازتروریست های سوریه حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم از کشورهای حامیان تروریسم حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای حامیان داعش حمایت می کند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم عربستان سعودی هم ازکشورهای ضد مسلمانان حمایت می کند.
مدعیان حقوق بشر با نام دموکراسی دریافت دلارنجس سعودی ها آدمکشی می کنند.
که ریاض به جای مبارزه با تروریسم درحال نسل کشی و قتل عام مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن است
نطام درعربستان سعودی تغییرنکرده است و مانند همیشه حمله می کند، می کشد و برای توجیه اقدامتش دروغ می گوید.
رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی پایگاه‌های آمریکا هستند.
رژیم بحرین و امارات پایگاه‌های آمریکا هستند.



ما اعتقادی به کشورهای عربی و کشورهای غربی نداریم
رژیم جنایتکارآل سعود مررج اسلام آمریکایی است.
سران بی ادب عربستان سعودی با دستور حمله به یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند.
عربستان سعودی مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دریمن ومنطقه شده است.
رژیم جنایتکارآل سعود مسئول کشتار مردم یمن ومنطقه وپیدایش داعش درمنطقه وجهان است.
نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم دنیا جنایات وحشیانه عربستان ومتحدانش را دریمن ومنطقه فراموش نمی کنند.
دربرابر اشغالگری عربستان ومتحدانش سکوت نمی کنیم.
ارتش عربستان هیچ تفاوتی با گروه های تروریستی دیگرندارد.
عربستان سعودی فرقی با رژیم جعلی صهیونیستی ندارد.
رِژیم جنایتکارآل سعود ازحمایت گروه های تروریستی درمنطقه وجهان دست نخواهد کشید.
عربستان سعودی ثابت کرد که پدر واقعی تروریسم درمنطقه وجهان است.
القاعده یکی ازدستگاه های دولت تروریستی عربستان سعودی است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت تروریستی عربستان سعودی است.
اهانت رژیم جنایتکارآل سعود به کشورهای منطقه
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب، اهانت، توهین و خیانت به کشورهای اسلامی است.
عربستان سعودی جزء کشوراسلامی محسوب نمی شود/ عربستان سعودی یک سازمان گروه تروریستی بین المللی درمنطقه وجهان است.
نه تنها مردم منطقه، بلکه مردم دنیا، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی را با حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه مسئول حملات وحشیانه به یمن می داند.
عربستان ومتحدانش که متهم کردن حزب الله به تروریسم خدمت به رژیم صهیونیستی، آمریکا و اقدامی برای راضی کردن جنایتکاران است.
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب درواقع سرپوش گذاشتن به جنایت های، خیانت های، دخالت های وتجاوزهای خودشان مانند عربستان ومتحدانش درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه است
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب هیچگونه ارزشی قانونی ندارد.
بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب غیرقانونی است.
نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به خاطر سرپوش گذاشتن به جنایات وحشیانه خودشان درمدت 7 سال درسوریه ومنطقه است.


هیچ سندی دال بر مقابله کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود با مبارزه با تروریست ها وجود ندارد.
هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود با مبارزه با تروریست ها مقابله می کند.
کشورهای عضو ائتلاف سعودی و تحت رهبری آل سعود مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دریمن ومنطقه شده اند.
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
که تروریسم از کجا وارد افغانستان و منطقه شد و چه کسانی از آن حمایت مالی می‎کنند تا افغانستان و منطقه را هدف قرار دادند؟ توسط آمریکا وهم پیمانانش!

همه چیز با هماهنگی آمریکا وارد افغانستان و منطقه می شد.

تروریسم از کجا وارد افغانستان شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!

تروریسم از کجا وارد پاکستان شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!

تروریسم از کجا وارد عراق شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!

تروریسم از کجا وارد سوریه شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!

تروریسم از کجا وارد لبنان شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!

تروریسم از کجا وارد لیبی شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!

تروریسم از کجا وارد یمن شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!

تروریسم از کجا وارد منطقه خاورمیانه شده است و چه کسانی از آن حمایت کرده‌اند؟ توسط آمریکا ومتحدانش!
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: