bazarnews

کد خبر: ۳۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
تجری اعلام کرد که تعلل در آواربرداری و تقارن آن با شروع بارندگی‌ها، این کار را طولانی کرده است.
بازارنیوز - نماینده قصر شیرین، گیلانغرب و سر پل ذهاب با انتقاد از عملکرد بنیاد مسکن در آواربرداری گفت: بنیاد مسکن هنوز نتوانسته وارد پروسه آواربرداری خاک و خاشاک ساختمان‌های زلزله‌زده شود که به دلیل تعلل و تقارن آن با شروع بارندگی‌ها، این کار طولانی مدت شده است.

فرهاد تجری در توضیح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده گفت: متاسفانه در شرایطی که وظیفه بنیاد مسکن برآورد خسارات در مورد ساختمانی‌های زلزله‌زده برای اسکان موقت و دائم زلزله‌زدگان است، هنوز بعد از گذشت یک هفته از وقوع زلزله بنیاد مسکن نتوانسته به خوبی به وظایف قانونی‌اش عمل کند.

وی توضیح داد: بنیاد مسکن باید خاک و خاشاک یا همان نخاله‌های ساختمان‌های زلزله‌زده را آواربرداری کند چون مردم جرات انجام این کار را ندارند. وسایل آنها در خانه‌هایشان مانده و عملا امکان استفاده ندارند. بنیاد مسکن تعلل زیادی در این کار داشته و نتوانسته به وظایفش عمل کند. با توجه به شروع بارندگی طبیعتا این اقدامات که باید از روز اول انجام می‌شد به تعویق می افتد.

این عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در عین حال گفت: از طرف دیگر مبنای برآورد کمک‌های بلاعوض و تسهیلات دولت برای اسکان موقت و دائم زلزله‌زدگان نظر کارشناسان بنیاد مسکن است اما آقایان در بنیاد مسکن از اتاق‌های لوکس خود در تهران برای این مناطق محروم و زلزله‌زده بدون لحاظ شرایط منطقه تصمیم گیری می‌کنند.

تجری افزود: انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور که از نزدیک وضعیت مناطق زلزله‌زده را دیده و از شرایط جغرافیایی و مرزی و آمار بیکاری در این مناطق آگاه است، با نگاه سخاوتمندانه‌تری برخورد کند که متاسفانه پیشنهاد بنیاد مسکن تصمیمات دولت را تحت تاثیر قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم ما به لحاظ اعتقادی و مذهبی اعتقادی به تسهیلات بانکی ندارند. بخشی دیگر نیز به دلیل اینکه از قبل تسهیلاتی گرفته‌اند زیر بار قسط و بدهی، دیگر توانی برای گرفتن تسهیلات مجدد ندارند. در چنین شرایطی کمکهای بلاعوض پنج میلیون تومانی وهن مردمانی است که یک بار در جنگ زندگی‌شان را از دست داده‌اند و امروز نیز در زلزله بار دیگر زندگی‌شان را از دست رفته می بینند.

تجری تاکید کرد: قطعا بدون لحاظ مولفه‌های و شرایط ویژه و خاص منطقه و تجویز نسخه‌ها و به دنبال آن تصویب در هیئت دولت نمی‌تواند همراهی با مردم تلقی شود. قطعا باید در این باره تصمیمات دیگری گرفته شود.

نماینده قصر شیرین گیلانغرب و سرپل ذهاب با انتقاد از اقدامات دولت در حوزه کشاورزی در مناطقه زلزله‌زده گفت: لازم بود وزارت کشاورزی از خسارات وارده به اماکن دامی و علوفه‌ای و به دنبال آن تامین نیازمندیها نظرات کارشناسی اش را به هیئت دولت برای تصمیم گیری ارائه می کرد. این اتفاق نه تنها تاکنون رخ نداده که هنوز وزیر کشاورزی و مسئول رده بالایی در این حوزه به مناطقه زلزله‌زده نیامده است.

تجری افزود: جلسات تصمیم گیری نیز منحصر به مسئولان استانی شده که توان و ظرفیت آنها محدود است و تاثیرگذاری آن چنانی ندارند. در نهایت نیز به درخواست این مسئولان استانی هیئت دولت مصاحبه‌هایی در مورد موضوع علوفه داشته که این رویکرد با نیازمندی‌های مردم متفاوت است.

وی در پایان ضمن قدردانی از مردم برای کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده گفت: اکنون از مرحله اضطراری گذشته ایم و وارد مرحله اسکان موقت و دائم شده‌ایم. از مردم می خواهیم که با تهیه کانکس، پتو، وسایل گرمایشی ویژه زمستان و وسایل بهداشتی و درمانی به مردم زلزله‌زده کمک کنند.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: