bazarnews

کد خبر: ۳۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
نماینده کرمانشاه از دولت خواست تا برای تخصیص وام‌ به مردم زلزله‌زده دستور ویژه‌ای صادر کند.
بازار نیوز - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از دولت درخواست کرد تا در پرداخت وام ها و همچنین نحوه بازپرداخت و اقساط آن توسط مردم مناطق زلزله زده مساعدت و دستور ویژه‌ای را صادر کند.

احمد صفری  با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله زده گفت: حضور رهبری همیشه پر خیر و برکت بوده و است و از ابراز همدردی ایشان و فرمایشات‌شان به منظور رسیدگی سریع به زلزله زدگان تقدیر و تشکر داریم.

وی با بیان این که از مسئولین انتظار می‌رود روند رسیدگی به زلزله زدگان را بهتر انجام دهند، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود کارها به صورت جهادی انجام شود نه ستادی، ضمن این که به جای چادر هر چه سریع‌تر کانکس ها به منظور اسکان موقت دایر شوند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: از دولت می‌خواهیم که جهت تخصیص اعتبارات و وام‌ها برای روستاییان دستور ویژه‌ای را صادر کند. به عنوان مثال وعده‌ای در مورد وام ۲۵ میلیون تومانی داده شده در حالی که این رقم به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد، حداقل می‌توان وام ۵۰ میلیون تومانی با اقساط کمتر و بازه زمانی بیش‌تر به مردم زلزله زده پرداخت شود که توانایی باز پرداخت را داشته باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی خانوار وجود دارند که هنوز در حال پرداخت اقساط وام مسکن مهر بوده‌اند بهتر است تا جایی که امکان دارد میزانی از این وام مشمول بخشودگی شود و مابقی با وام‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت ادغام شود تا مردم بتوانند شرایط مناسبی را برای زندگی خود فراهم کنند.

صفری با اشاره به وضعیت روحی و روانی بازماندگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه گفت: از وزارت بهداشت درخواست داریم تا پزشکان متخصص اعصاب و روان و روان شناسی به منطقه اعزام شده و به افرادی که با مشکلات روحی مواجه هستند، کمک کند.

وی در پایان از مسئولین درخواست کرد تا بازارچه مرزی پرویز خان که حدود ۳ ماه است تعطیل شده مجددا فعال شود تا مردم بتوانند از این طریق نیز کسب درآمد کرده و امرار معاش کنند.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: