bazarnews

کد خبر: ۳۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
صدها هزار روهینگیایی در اردوگاه‌های پناهندگان بنگلادش تحت شرایط سختی به سر می‌برند.
بازار نیوز - صدها هزار روهینگیایی در اردوگاه‌های پناهندگان بنگلادش تحت شرایط سختی به سر می‌برند.

در ماه‌های گذشته بیش از صدها هزار روهینگیایی از میانمار و از طریق مرزها به بنگلادش فرار کرده اند. البته آن‌ها اجازه ندارند در این کشور آزادانه تردد کنند. این پناهندگان و اقلیت مسلمان در میانمار باید در اردوگاه های تعیین‌شده توسط دولت بنگلادش بمانند تا به کشور خود بازگردانده شوند.

این پناهندگان نمی‌توانند از طریق مسیرهای جاده‌ای، آبی و یا ریلی از مکانی به مکان دیگر سفر کنند. از مردم بنگلادش خواسته شده روهینگیایی‌ها را نزد خود نپذیرند و همچنین رانندگان اتوبوس ها و کامیون‌ها هم نباید آن‌ها را سوار کنند. 

روهینگیایی ها به عنوان یکی از اقلیت ها در دنیا هستند که بیش از همه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. بخش اعظمی از اکثریت بودایی ها در میانمار آن‌ها را مهاجران غیر قانونی از بنگلادش می‌دانند، این در حالی است که نسل‌های مختلف روهینگیایی‌ها در میانمار زندگی‌ می‌کرده‌اند.

اختلافات و مناقشات طولانی مدت بین دولت میانمار و مسلمانان روهینگیا اواخر آگوست سال جاری شدت گرفته و ارتش این کشور صدها نفر از این اقلیت در میانمار را کشت و خانه‌های آن‌ها را سوزاند.

آنگ سن سو چی، رهبر دولت میانمار به دلیل سکوت خود در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا به شدت مورد انتقاد قرار دارد. او به همین علت سفر خود به مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد.
 
در ادامه تصاویر پناهندگان روهینگا را در اردوگاه مرز میانمار و بنگلادش ببینید: 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: